کد خبر: 582170
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

منتخب مجلس آینده: فراکسیون موقت ۵۶ نفره این هفته تشکیل می‌شود/ همراهی پایداری و کارگزاران احمدی‌نژاد با مکانیزم انتخاب رئیس/تأیید اعتبارنامه قالیباف به مشکل نمی‌خورد

منتخب مجلس آینده: فراکسیون موقت ۵۶ نفره این هفته تشکیل می‌شود/ همراهی پایداری و کارگزاران احمدی‌نژاد با مکانیزم انتخاب رئیس/تأیید اعتبارنامه قالیباف به مشکل نمی‌خورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : منتخبان اصولگرا دست به کار شدند و مکانیزم تشکیلاتی خود را برای مجلس یازدهم کلید زدند. قرار است 17 اردیبهشت ماه آنها کنار هم جمع شوند و مقدمات کار را برای اعلام موجودیت فراکسیون رسمی نیروهای انقلاب تدارک ببینند. در همین رابطه با ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس دهم و منتخب مردم نجف آباد در دوره یازدهم به گفتگو پرداختیم.

ابوالفضل ابوترابی در تشریح مکانیزم تشکیل فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس آینده به نامه نیوز گفت: جمعه 12 اردیبهشت ماه به ازای هر پنج نماینده در هر استان یک نفر با رأی منتخبان همان استان انتخاب شد. مثلا شهر تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات که 30 نماینده دارد 6 نفر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه 56 برگزیده مجامع استانی 17 اردیبهشت ماه فراکسیون موقت نیروهای انقلاب تشکیل می دهند، افزود: با تشکیل فراکسیون نیروهای انقلاب عملا هیأت مدیره نیروهای ائتلاف که آقای حدادعادل و دوستان بودند کار را به فراکسیون موقت می سپارند.

منتخب مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف و اختیارات فراکسیون موقت نیروهای انقلاب یادآور شد: فراکسیون موقت برای تدوین اساسنامه اقدام می کند و 4 کارگروه تشکیل می دهد. آنها امور محوله را جلو می برند تا مجلس رسما آغاز به کار کند و فراکسیون فعالیت رسمی خودش را استارت بزند.

وی با بیان اینکه پایداری و مجموعه کارگزاران دولت های نهم و دهم هم مکانیزم تشکیل فراکسیون نیروهای انقلاب را پذیرفته اند و هیچ اختلافی در این موضوع وجود ندارد، افزود: یکی از وظایف فراکسیون موقت نیروهای انقلاب این است که درباره رئیس مجلس آینده نیز جمع بندی انجام دهد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم توضیح داد: در واقع اعضای فراکسیون موقت تنها مقدمات را آماده می کنند تا پیش از آغاز رسمی دوره یازدهم، کل 210 تا 220منتخب ائتلاف نیروهای انقلاب در قالب مجمع عمومی فراکسیون نشست بگذارند و درباره مسئله انتخاب رئیس مجلس رأی گیری جمعی انجام دهند بنابراین در آن نشست از میان 8 نفر نامزد کرسی ریاست، یک نفر برگزیده خواهد شد.

وی درباره احتمال ایجاد مشکل برای تأیید اعتبارنامه محمدباقر قالیباف به واسطه تخلفات صورت گرفته هنگام واگذاری املاک شهرداری تهران، گفت: این مسائل معمولا زمان بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان بررسی و رسیدگی می شود. وقتی شورای نگهبان به صلاحیت کسی صحه گذاشت دیگر طرح آن موضوعیت ندارد.

ابوترابی درباره احتمال اعتراض به تأیید اعتبارنامه قالیباف در مجلس افزود: در ادوار گذشته اگر موضوع جدید پیش بیاید، این اتفاق می افتاد اما در کل ادوار مجلس تنها یک مورد بوده که اعتبارنامه منتخب تأیید نشد. حتی در دوره نهم به اعتبارنامه چند نماینده اعتراض شد که در نهایت منجر به رد اعتبارنامه آنها نشد بنابراین خیلی این مسئله در مجلس باب نیست.

منتخب مردم نجف آباد در مجلس آینده درباره میزان ضمانت اجرایی نتیجه رأی گیری داخل فراکسیون انقلاب برای انتخاب رئیس مجلس اظهار کرد: اولا اینجا یک موضوع اخلاقی مطرح است و باید دید بعدا چه کسی تعهد را می شکند، از حالا نمی شود پیش داوری کرد. ثانیا معتقدم فراکسیون اقلیت با 50 عضو بعید می دانم آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند روی نتیجه رأی گیری فراکسیون نیروهای انقلاب اثر بگذارد بنابراین هر تصمیمی در فراکسیون اکثریت اتخاذ شود فراکسیون اقلیت می تواند به طرف آن بیاید یا حمایت نکند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها