کد خبر: 582675
تاریخ انتشار :

جزئیات تازه از علت زلزله تهران/ آیا زلزله جدیدی در راه است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، پایتخت نشینان بامداد روز جمعه، در پی لرزش ۵.۱ ریشتری گسل دماوند، روز سخت و هراسناکی را آغاز کردند.

هر چند تهران از جمله استان‌های زلزله خیز کشور است و کارشناسان به دلیل وجود دو گسل مشاء و شمال در تهران همواره احتمال لرزش زمین را پیش بینی می کنند، اما زلزله در دماوند شهروندان تهران را غافلگیر کرد.

زلزله بامداد امروز تهران، ۴۰ پس لرزه داشت؛ هیچ خسارت مالی بر جا نگذاشت و تیم های اورژانسی، خدماتی، امدادی و هلال احمر واکنش به موقعی از خود نشان دادند.

به گفته «انوشیروان محسنی بند پی» در پی این حادثه یک مرد مسن و یک زن جوان جان خود را از دست دادند و مصدومان زلزله به استثنای ۲نفر که در بیمارستان هستند مابقی سرپایی مدا و مرخص شدند.

آماده باش ۱۷ مکان ورزشی روباز همچنین به کوشش اداره ورزش و جوانان استان تهران، درهای ۱۷ مکان ورزشی روباز استان برای اسکان موقت به روی شهروندان باز شد.

«رضا گلمحمدی» مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: با دستور ستاد بحران استانداری تهران و وزیر ورزش تا رفع شرایط احتمالی زلزله در تمامی مجموعه‌های ورزشی استان تهران تا ۴۸ ساعت آینده بر روی شهروندان باز است.

وی افزود: تعداد زیادی از شهروندان پایتخت در مجموعه های مرغوبکار، قیانوری، حیدر نیا، دیهیم، بعثت، شهدای کن، ۱۷ شهریور، استادیوم باباخانی، ورزشگاه تختی و فضاهای روباز ورزشی حضور یافتند.

سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در پی زلزله در تهران، اعلام کرد که ۵۲ سوله ورزشی الزهرا(س) در مناطق ۲۲ گانه تهران آمادگی پذیرش شهروندان هستند.

شهرداری تهران ۳ روز آماده باش است «رضا کرمی محمدی» رئیس ستاد بحران شهرداری تهران هم گفت که نیروهای ما تا سه روز آینده در آماده باش کامل قرار دارند.

وی توصیه کرد که شهروندان اپلیکیشن «شهر آماده» را نصب و نکات آموزشی در خصوص زلزله را مطالعه کنند.

این مسئول به شهروندان توصیه کرد که راه های اضطراری و خیابان های شهر را مسدود نکنند تا امدادرسانی احتمالی دچار مشکل نشود.

آماده باش ۷۲ ساعته آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد که به دنبال وقوع زمین‌لرزه در استان تهران به مرکزیت دماوند و دستور مدیرعامل ابفای استان تهران تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی آبفای استان تهران تا ۷۲ ساعت به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ هم اعلام کرد که تمام نیروهای برق رسانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در وضعیت آماده باش هستند.

شهروندان نزدیک ترین مراکز تخلیه امن را شناسایی کنند

مرکز ارتباطات شهرداری تهران هم اعلام کرد که در مراکز تخلیه امن اضطراری شهر تهران به روی شهروندان باز است و مردم می توانند برای اطلاع از این مراکز در منطقه خود به سایت www.tehran.ir مراجعه کنند.

فعالیت گشت های ویژه پلیس

سرهنگ‌ «جلیل موقوفه ای» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پس از وقوع زلزله بلافاصله گشت های کلانتری ها برای تامین امنیت در مکان هایی که افزایش حضور شهروندان را شاهد بودیم حاضر شدند که این ماموریت همچنان ادامه دارد.

وی گفت: گشت های ویژه ای نیز برای پیشگیری از سرقت منازل در سطح محلات فعال می باشند.

وی تاکید کرد: توصیه می کنیم به هنگام حضور در خودرو، مراقبت های لازم را داشته باشند. مجددا تاکید می گردد شهروندان ضمن توجه به توصیه های پلیسی، به شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع رسمی و معتبر دنبال کنند.

موقوفه ای با بیان اینکه با افرادی که شایعه کنند برخورد می شود گفت: آن دسته از افرادی که در فضاهای مختلف با شایعه پراکنی اقدام به تشویش اذهان عمومی می کنند اقدامشان جرم می باشد و قطعا تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

زلزله پایتخت، مانور آزمایشی برای شهروندان، دستگاههای اجرایی بحران بود که این بار بدون تلافات به پایان رسید.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها