کد خبر: 582899
تاریخ انتشار :

حمله سایبری به بندر شهید رجایی/ از تکذیب مدیرکل تا تایید رییس سازمان بنادر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز شنبه برخی منابع خبری از حمله سایبری به بندر شهید رجایی و توقف عملیات اداری و تحویل بار به کامیون‌ها برای ساعاتی در این بندر خبر دادند اما اله مراد عفیفی در گفت‌وگو با رسانه‌ها این خبر را رد و آن را اختلال در دو سرور دو شرکت سینا و بتا خواند.

روز گذشته (یک شنبه) اما خبرنگاران جزییات بیشتری از این موضوع را در نشست خبری راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی از وی جویا شدند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت توقف عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی اظهار داشت: حمله سایبری به چند اپراتور بندری در ایران رخ داده که منشا آن خارجی بوده است.

وی افزود: دیروز (شنبه) این مساله را مدیریت کردیم البته توقف کشتی نداشتیم و به فعالیت روزمره برگشته ایم.

به گزارش فارس، در سال‌های اخیر با گسترش دامنه واگذاری‌ امور به بخش خصوصی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران، ضرورت نظارت و نقش‌آفرینی دقیق سازمان بنادر در امورات مهم این عرصه از اهمیت هرچه بیشتری برخوردار شده است. اگر چه برخی معتقدند که اپراتوری پیشانی بندر شهید رجایی می‌بایست با لحاظ کردن شاخص اهلیت شرکت‌ها با دقت بیشتری صورت می‌گرفت اما ضروری است تا سازمان بنادر به منظور جلوگیری از رخدادهای این چنینی که ممکن است بدلیل اهمیت این بندر، اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، در انتصاب نیروهای مدیریتی در این بندر، دقت بیشتری لحاظ کرده و جلوی برخی سومدیریت‌ها را بگیرد.

سومدیریت‌هایی که هزینه آن از جیب مردم پرداخت می‌شود و نمونه آن را در غرق‌شدن کشتی آل‌استار در اسفند ۹۷ دیدیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها