کد خبر: 583317
تاریخ انتشار :

پشت پرده غرق شدن اتباع افغانستانی در رودخانه مرزی با ايران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرمانده هنگ مرزی تایباد ضمن شفاف سازی ماجرای پشت پرده غرق شدن اتباع افغانستانی در رودخانه مرزی، گفت: دشمنان با انتشار اخبار ساختگی و غیرواقعی درصدد ایجاد تشنج در منطقه هستند و از این سناریو سازی ها، هدفی جز تفرقه افکنی ندارند. به گزارش پایگاه خبری پلیس ایران، سرهنگ "کاظم صمدی" افزود: این خبر، روز 13 اردیبشهت 99 در شبکه های اجتماعی افغانستان منتشر شد و با وجود اینکه آن روز، اتفاق خاصی را در مرز نداشتیم برایم تعجب آور بود.

آنچه دیگران می خوانند:

  • جزییات فروش فوق العاده خودرو در عید فطر
  • فیلم لو رفته از زنان تیم ملی شنای ایران + جزییات ماجرا

وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد هیچ مورد خاصی در مرز رخ نداده است، ادامه داد: به منظور شفاف سازی ماجرا با مرزبان سرحدی غرب افغانستان" گلبدین الکوزی" تماس گرفتم اما با عدم پاسخگویی وی مواجه شدم برهمین اساس برای روشن شدن بیشتر این ماجرا، علاوه بر ارسال 3 مکاتبه رسمی مرزی، 2 مرحله تقاضای ملاقات اضطراری مرزی را کردم اما همچنان با عدم پاسخگویی طرف مقابل مواجه شدم.

فرمانده هنگ مرزی تایباد همچنین به مکاتبه دیگر مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان و تشریح اهداف پشت پرده دشمنان برای برهم زدن روابط دو کشور اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اهمیت موضوع برای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیز در راستای شفاف سازی، تعدادی از نیروهای مرزبانی به منطقه اعزام و اقدام به پایش از دهانه ی سه مرزی ( مرز مشترک ایران، افغانستان، ترکمنستان تا انتهای حوزه جنت آباد) کردند.

وی به بازدید میدانی و دقیق از حاشیه رودخانه برای مشخص شدن موضوع و عدم دریافت هرگونه آثار و ادله مبنی بر وقوع حادثه اشاره کرد و ادامه داد: شخصاً نقطه به نقطه رودخانه "هریر رود" و حاشیه آن را بررسی کردم، اما هیچ آثار و علایمی مبنی بر وقوع چنین اتفاقی را مشاهده نکردم.

این مقام مرزبانی ایران افزود: وضعیت جغرافیایی، شیب و قوس رودخانه هریر رود به گونه است که اگر چیزی بر روی آب شناور باشد باید به سمت ساحل ایران بیاید بنابراین از مرزبانان افغانستانی درخواست مجدد برای بازدید مشترک و میدانی و شفاف سازی بیشتر را کردم.

سرهنگ صمدی به حسن روابط دو کشور ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: روابط ما با مرزبانی افغانستان و مرزنشینان همیشه حسنه بوده و مطابق حسن و روابط همجواری همه امورات با دوستی و تعامل پیگیری می شد؛ حسن روابط ایران و افغانستان در طول تاریخ و مقاطع زمانی اثبات شده واسنادی نیز در این رابطه وجود دارد.

وی تاکید کرد: همیشه مرزنشینان افغانستانی را خواهران و برادران خود دیدیم و در عمل هم این موضوع را ثابت کرده ایم چه آنجا که نیاز به دریافت خدمات درمانی داشتند و چه در برهه های دیگر، چگونه می شود ما برخلاف باورمان عمل کنیم؛ همیشه اثبات کرده ایم ملت افغانستان را دوست وبرادر می دانیم.

فرمانده هنگ مرزی تایباد با تاکید بر سناریو سازی دروغین، کذب بودن ماجرا با هدف و توطئه جدایی دو ملت وتفرقه افکنی، خاطرنشان کرد: دشمنان با انتشار اخبار ساختگی و غیرواقعی درصدد ایجاد تشنج در منطقه هستند و از این سناریو سازی ها، هدفی جز تفرقه افکنی ندارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها