کد خبر: 585484
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

محمدصالح جوکار: تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا مقدمه‌ای برای دور جدید مذاکرات نیست/ مذاکره با آمریکا یعنی باخت/ همه دولت‌های آمریکا سروته یک کرباس‌اند

محمدصالح جوکار: تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا مقدمه‌ای برای دور جدید مذاکرات نیست/ مذاکره با آمریکا یعنی باخت/ همه دولت‌های آمریکا سروته یک کرباس‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 آرایش صحنه سیاسی کشور را تغییر داد و حالا اصولگرایان بعد از 8 سال نبض تحولات را به دست گرفتند. درست یک هفته از آغاز کار دوره یازدهم مجلس نگذشته بود که شاهد تبادل زندانی بین ایران و آمریکا بودیم.

اتفاقی برخی را به این تحلیل رساند که این مسائل گام های مقدماتی برای آغاز دور جدیدی از مذاکرات بین ایران و امریکا است که بعد از پایان دولت روحانی و روی کارآمدن یک دولت انقلابی کلید می خورد اما محمدصالح جوکار عضو هیأت اجرایی فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم و معاون سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این تحلیل را از پایه و اساس رد می کند.

محمدصالح جوکار درباره تبادل زندانی بین ایران و امریکا و احتمال آغاز دور جدیدی از مذاکرات بین دو کشور به نامه نیوز گفت: اگر با آمریکایی ها بر سر عراق، افغانستان یا برجام توافقی کردیم، فقط و فقط موردی بود و به هیچ عنوان نمی توانیم به این موارد اصالت تاریخی بدهیم بنابراین هیچ آینده‌سازی هم نمی توانیم بر پایه مصادیق یادشده ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ گونه مذاکره‌ای با آمریکا نه بوده و نه خواهد بود، افزود: مذاکره با آمریکا یعنی باخت، دادن امتیازات بیشتر و اظهار ضعف. در حالیکه هیچ کدام از اینها وجود ندارد. دولت زورگویی امروز در آمریکا سرکار است که حتی به ملت خودش هم رحم نمی کند و بدترین جنایت ها را هم انجام می دهد. حالا با این اوصاف آیا از چنین دولتی انتظار داریم با ملت ایران دوستی کند؟

نماینده اصولگرای مجلس یازدهم با بیان اینکه تبادل زندانیان بین دو کشور مقدمه‌ای برای مذاکرات دوجانبه نیست، تأکید کرد: تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در دولت های گذشته نیز انجام می شد بنابراین موضوع جدیدی نیست. ما دولت های مختلف آمریکا را تجربه کردیم، آیا تجربه ای بالاتر از برجام داشتیم؟ دیدیم که این تجربه خسارت محض برای ما شد. نه تنها چیزی کسب نکردیم، آنچه را هم داشتیم از دست دادیم.

وی با بیان اینکه همه دولت های آمریکا سروته یک کرباس اند، افزود: فرقی نمی کند این دولت برود و دولت دیگری در آمریکا سرکار بیاید. در پیشبرد سند راهبردی آمریکا هیچ تفاوتی بین دولت دموکرات و جمهوری خواهد وجود ندارد، فقط روش های متفاوتی را به اجرا در می آورند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس تأکید کرد: باید خود را برای جهانی عاری از قدرت طلبی آمریکا آماده کنیم. این اتفاق می افتد. کما اینکه در داخل آمریکا رنگین پوست ها و سفید پوستان به سیاست های دولتمردان خود اعتراض دارند چون ماهیت اصلی احزاب دموکرات و جمهوری خواه برای آنها روشن شده است.

جوکار افزود: مجلس فعلی در چارچوب سیاست های بالادستی، منسجم و هماهنگ با نظام عمل می کند بنابراین تغییر آرایش سیاسی کشور و روی کار آمدن جریان انقلابی هیچ ارتباطی با مذاکره با آمریکا ندارد. ما امروز بایستی جلوی خودکامگی های آمریکا در منطقه را بگیریم و کشورهای منطقه به استقلال خود برسند. جبهه مقاومت تنها راه نجات مردم منطقه خواهد بود که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها