کد خبر: 586079
تاریخ انتشار :

همه محدودیت های کرونایی باز می گردد؟ / وضعیت فوق العاده به روایت رئیس جمهور

همه محدودیت های کرونایی باز می گردد؟ / وضعیت فوق العاده به روایت رئیس جمهور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رییس جمهوری گفت: در دو ماه نخست امسال نسبت به دو ماه مشابه سال گذشته ۱۰تا ۱۲ درصد در زمینه تولیدات صنعتی کشاورزی و خدماتی شاهد رشد بوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا اظهارداشت: مردم عزیز ما می‌دانند موضوع مواجه شدن با این ویروس عالم گیر(کرونا) یک موضوع بی‌سابقه لااقل در کشور ما در ۱۵۰ سال اخیر بوده است، از سال ۱۲۴۷ که دوران طاعون و مرگ و میر شدید در ایران و عراق بوده، چنین حادثه ای به این صورت بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: در دنیا هم از ۱۹۲۰ که موضوع انفولانزای اسپانیایی مطرح بود و تا ۵۰ میلیون نفر در آن آنفولانزا از بین رفتند،همچون حادثه ای نداشتیم که ویروس خطرناکی از آسیا شروع شود و به اروپا، سپس به آمریکا و آفریقا برسد و تقریبا همه کشورهای جهان را درگیر کند.

روحانی یادآور شد: روند به این صورت بوده که در کشوری این ویروس وارد شده به پیک رسیده از پیک عبور کرده و از دروازه ای وارد کشور دوم سپس سوم و سپس ادامه یافته است. داخل کشورها هم برای مثال وقتی این ویروس وارد کشور ما شده یک استان‌هایی مثل قم و گیلان به سرعت به پیک رفتند و بعد هم به تدریج استان های دیگر در نموداری که امروز نشان داده شده است وارد پیک شدند، بسیاری از استان هایی که به پیک رسیدند از پیک عبور کردند شرایطشان فوق العاده نیست. البته باز هم بیماری هست ولی به آن شدت نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها