کد خبر: 586541
تاریخ انتشار :

هشدار تازه آمریکا به دمشق/ مرحله اول تحریم‌های «سزار» علیه «اسد» است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی درباره آغاز اجرای قانون سزار با بهانه "حمایت از غیرنظامیان در سوریه" ادعا کرد: سیاست آمریکا استفاده از راهکارهای دیپلماتیک و اقتصادی الزام‌آور جهت اجبار دولت بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) برای توقف "حملات کشنده‌اش علیه مردم این کشور" و حمایت از انتقال به دولتی است که به حاکمیت قانون، حقوق بشر و همزیستی مسالمت‌آمیز با کشورهای همسایه احترام بگذارد.
جفری این گونه اقدامات ظالمانه کشورش علیه ملت سوریه را توجیه کرد: این تحریم‌ها برای تقویت سیاست بلندمدتی است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد سوریه دنبال می‌کند، این تحریم‌ها راهکار بسیار قدرتمندی هستند که قصد داریم از آنها در چارچوب حمله بلندمدت‌تری استفاده کنیم، این تحریم‌ها مجموعه اول اقدامات ما هستند و اطمینان داریم پس از آنها اقدامات بیشتری در پیش گرفته خواهند شد.
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در ادامه گفت: قانون سزار از بالاترین سطح حمایت هر دو حزب کنگره آمریکا برخوردار است و رئیس جمهور و تمامی اعضای دولت او از آن حمایت می‌کنند.
او افزود: این درگیری باید پایان یابد، ما از راهکارهایی که این قانون ویژه با تحریم‌ها و دیگر اختیارات در این زمینه فراهم می‌کند، علیه دولت اسد و نیز تمامی حامیان او استفاده خواهیم کرد.
جفری در ادامه تاکید کرد: بازگشت مالی، سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک دولت سوریه به جامعه جهانی تنها زمانی که بحران سوریه حل نشود، هرگز انجام نخواهد شد.
این مسؤول آمریکایی در واکنش به اقدام امارات در بازگشایی سفارتش در دمشق و سفر اخیر هیئتی از این کشور به سوریه، ضمن تاکید بر مخالفت کشورش با اقداماتی که دولت امارات برای احیای روابط خود با مسؤولان سوریه در پیش گرفته، هشدار داد، احتمال دارد تحریم‌های ویژه سوریه طرف‌های اماراتی را نیز هدف قرار دهند.
جفری افزود: امارات می‌داند ما اساسا با اینکه کشورها چنین اقداماتی در پیش بگیرند مخالفیم و به شکل روشن تاکید کرده‌ایم که چنین اقداماتی را ایده بدی می‌دانیم.
او در ادامه گفت: چنین اقداماتی که هرگز به اجرای قطعنامه شورای امنیت (شماره ۲۲۵۴) و پایان یافتن درگیری که کل منطقه را به شدت نگران کرده، کمکی نخواهد کرد.
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه ادامه داد: تمامی کسانی که در امارات و یا دیگر کشورها فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند و فعالیت‌هایشان با استانداردهای قانون ویژه تحریم‌ها مطابق داشته باشد، هدف قرار دارند.
آمریکا چهارشنبه قانون سزار را اعمال کرد که به موجب آن ۳۹ چهره و تشکل مرتبط با مسؤولان سوریه از جمله اسد و همسرش تحریم شدند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها