کد خبر: 586590
تاریخ انتشار :

روسیه مبادله جاسوسآمریکایی را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سرگئی ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: شرکت پل اولیان در چنین مبادله هایی بین روسیه و آمریکا مطرح نیست و درباره آن مذاکره نمی شود.
وی افزود: روسیه دلیلی نمی بیند که حکم دادگاه صادر شده برای اولیان سیاسی بود.
پل اولیان تفنگدار دریایی سابق آمریکا که نزدیک به یک سال پیش در روسیه به جرم جاسوسی بازداشت شده بود روز دوشنبه به حکم دادگاه مسکو، به ۱۶ سال زندان محکوم شد.
ریابکوف گفت: آنچه که مربوط به اولیان می شود، همان طور که دادگاه مقرر کرده وی متهم به ارتکاب جرم سنگین شده و به حبس طولانی مدت محکوم شد.
وی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر برای این گونه اعمال، به دوره حبس طولانی تری محکوم می شوند.
ریابکوف در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در روسیه در مورد تاثیر محکومیت اولیان بر روابط روسیه و امریکا گفت: به نظر من روابط روسیه و آمریکا نمی تواند از این هم بدتر شود.
وی افزود: تشکیلات سیاست خارجی و سفارتخانه ها باید بر دستور کار مثبت تمرکز کنند و راههایی را برای رفع مسائل انباشته شده در روابط دو کشور (روسیه و آمریکا) بیابند.
سفیر آمریکا در روسیه پس از صدور حکم دادگاه مسکو در مورد اولیان به خبرنگاران گفت که حکم محکومیت اولیان بر روابط روسیه و آمریکا تاثیر مثبت نمی‌گذارد.
جان سالیوان خاطرنشان کرد: من تلاش می‌کنم که روابط روسیه و آمریکا بهبود بیابد و از زمان حضور در مسکو در ماه ژانویه به این مساله پرداخته‌ام.
وی افزود: پرونده اولیان یکی از اجزای مهم این روابط است. اما مسائل دیگر هم وجود دارد که باید درباره آن با دولت روسیه گفت وگو کنیم.
سالیوان این را نیز گفت که از حکم دادگاه درباره اولیان که به ۱۶ سال زندان محکوم شده عمیقا دلسرد شده است.
به گفته وی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان این حکم قرار گرفته است.
بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، پل اولیان در دی ماه سال ۹۷ در حال جاسوسی در مسکو دستگیر شد.
یک مقام روس بدون ذکر نام به خبرگزاری تاس گفته است: دستگیری اولیان در اتاق وی در هتل متروپل مسکو صورت گرفت؛ او در روز دستگیری با یک تبعه روس که از مدتها پیش با هم آشنا شده بودند دیدار داشت.
وی افزود: اولیان بارها سعی کرده بود که این فرد را اجیر کرده و از وی اطلاعاتی درباره کارکنان برخی سازمان‌های روسیه از جمله سرویس‌های اطلاعاتی به دست آورد.
به گفته وی، تبعه آمریکایی از آشنای خود فلش کارت محتوی فهرست کارکنان یکی از سازمان‌های محرمانه روسیه را می گیرد و پنج دقیقه بعد از آن ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه او را در اتاق هتلش دستگیر می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها