کد خبر: 586663
تاریخ انتشار :

نقش آمریکا در تنش‌ بین دو کره

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی دفتر همکاری مشترک با کره جنوبی را اخیرا در مرز بین دو کره منفجر و اعلام کرد که گفتگو با کره جنوبی را پایان داده و به تهدید نظامی علیه سئول مبادرت ورزید.

پس از سه نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که نتوانست به توافق خلع سلاح اتمی منجر شود، توجه ترامپ به جای دیگری شامل اپیدمی کرونا، اعتراضات ضد نژادپرستی و انتخابات نوامبر ریاست جمهوری معطوف شده است.

تحلیلگران می‌گویند، یکی از اهداف کیم جونگ اون در انتقاد از کره جنوبی به عنوان متحد ‌آمریکا این است که به واشنگتن مسائل حل نشده با کره شمالی را یادآور شده و به صورت بالقوه آمریکا را مجبور کند تا در این مسائل مداخله کند.

چانگ هو جین، دبیر سیاست خارجی سابق ریاست جمهوری کره جنوبی می‌گوید: ترامپ می‌تواند برای مدیریت اوضاع فعلا نیاز به گفتگو با کره شمالی را احساس کند و علنی ادعا کند که از تحریکات نظامی احتمالی که کیم جونگ اون تهدید کرده، جلوگیری می‌کند. با افزایش تنش‌های بین دو کره، پیونگ یانگ نیز می‌تواند امیدوار باشد کره جنوبی فشار بیشتری را برای گرفتن معافیت از تحریم‌ها برای انجام پروژه‌های مشترک اقتصادی که تاکنون مبهم بوده، وارد می‌کند.

یکی از منابع آمریکایی آشنا با این مساله گفته است، اگرچه واشنگتن مایل است در هر زمانی با پیونگ یانگ صحبت کند، اما هیچ مذاکره‌ای وجود نخواهد داشت که منجر به دستیابی به موفقیت چشمگیر در آینده نزدیک شود به ویژه اگر کره شمالی فقط پیشنهاد خلع سلاح اتمی خود را در تاسیسات اتمی یانگ‌بیون داشته باشد.

این منبع همچنین گفت، احتمال رفع تحریم‌ها بسیار دور از ذهن است، چون کره شمالی مایل به بحث در مورد کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای خود در راستای بررسی کاهش تحریم‌ها از سوی آمریکا نیست.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها