کد خبر: 586785
تاریخ انتشار :

در گفتگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد؛

علاءالدین بروجردی: بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی بازگشت منصوری به کشور بود/ باید به سرعت نیرو‌هایی از ایران به رومانی اعزام شوند

علاءالدین بروجردی: بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی بازگشت منصوری به کشور بود/ باید به سرعت نیرو‌هایی از ایران به رومانی اعزام شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: مرگ غلامرضا منصوری، قاضیِ متهم به فساد مالی برای نخستین‌بار از سوی رسانه‌های غربی منتشر شد و بعد از آن هم آن رسانه‌ها با رویکردی نسبتا مشابه سعی کردند به دروغ پراكني هاي گسترده در مورد ايران بپردازند. اما نکته مهم این است که رسانه‌های غربی با چه هدفی درصدد فضاسازی علیه ایران هستند؟ و آیا چنین واکنش‌هايي حکایت از نقش برخی سرویس‌های اطلاعاتی-امنیتی کشورهای غربی در مرگ غلامرضا منصوری داشته است؟

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم باور دارد که هرچه سریع‌تر باید تیمی تخصصی از ایران برای بررسی ابعاد فوت منصوری به رومانی بروند. او درباره ابعاد مرگ غلامرضا منصوری به «نامه‌نیوز» گفت: «من معتقدم که فوت آقای منصوری یک موضوع بسیار مشکوک و پرابهام است و لازم است که برای دانستن ابعاد ماجرا پا را فراتر از اطلاع‌رسانی دولت رومانی بگذاریم و هرچه سریع‌تر متخصصانی از جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط ازجمله وزارت امور خارجه به رومانی بروند».

او ادامه داد: «مبهم‌بودن موضوع زمانی تشدید می‌شود که آقای منصوری چندروز پیش جان‌باختن در کلیپی گفته بود که می‌خواهد به ایران بازگردد؛ بنابراین باید بررسی شود فردی که اعلام آمادگی برای بازگشت به کشور را مطرح کرده بوده چرا خودکشی می‌کند یا به قتل می‌رسد؟ البته برای پاسخ به چنین پرسش‌هایی ضرورت دارد که از اظهارنظرهای هیجانی و پرشتاب پرهیز شود زیرا هنوز ابعاد موضوع روشن نیست».

او درخصوص نقش رسانه‌های غربی در متهم‌کردن جمهوری اسلامی ایران در جان‌باختن منصوری اظهار کرد: «هیچکس نباید تحت‌تأثیر رسانه‌های غربی قرار بگیرد. بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی این بود که منصوری به ایران بازگردد و در پیشگاه دستگاه قضایی پاسخگو باشد؛ بنابراین این مطالبی که رسانه‌های غربی مطرح می‌کنند که منصوری کشته شده است و کشته‌شدن او هم با هدایت داخل ایران بوده است، منطقی به‌نظر نمی‌رسد زیرا نظام ایران هیچ نفعی از فوت منصوری ندارد».

بروجردی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که در جان‌باختن منصوری سرویس‌های اطلاعاتی-امنیتی کشورهای غربی هم نقش داشته‌اند، گفت: «وقتی می‌گویم قضیه به‌شدت پرابهام است، یعنی آنکه ممکن است هر فرضیه دیگری هم در این موضوع وجود داشته باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها