کد خبر: 587202
تاریخ انتشار :

درخواست گروهی از جمهوری‌خواهان درباره برنامه کاهش سربازان آمریکایی در آلمان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این قانونگذاران گفته‌اند که حضور این سربازان در آلمان، «ستون اصلی بازدارندگی ناتو در برابر تجاوز روسیه» است. شش نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری مایکل مک‌کول، رهبر جمهوری‌خواه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان در نامه‌ای نوشته‌اند که حضور نظامی ایالات متحده در آلمان نه تنها در راستای منافع استراتژیک واشنگتن در اروپاست بلکه منافع این کشور در خاورمیانه، آفریقا و مناطقی را که شاهد رشد حضور فزاینده روسیه و چین هستند، نیز تأمین می‌کند.

در نامه نمایندگان جمهوری‌خواه آمده است: اکنون زمان آن نیست که اقدامی انجام دهیم که باعث شود پوتین اعتبار بازدارندگی ناتو را زیر سوال ببرد یا ممکن است متحدان و شرکای ما در ناتو نسبت به تعهد ایالات متحده به تضمین امنیت جمعی ما تردید کنند.

این نمایندگاه همچنین هشدار داده‌اند که مسکو و پکن به دنبال ایجاد اختلاف بین ایالات متحده و متحدانش هستند.

دونالد ترامپ در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی در آلمان را به ۲۵ هزار نفر کاهش می دهد و متحدان اروپایی آمریکا را به دلیل عدم مشارکت کافی در بودجه ناتو متهم کرد که در حال سوء استفاده آمریکا هستند.

پیش‌تر نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را برای متوقف کردن اقدام رئیس‌جمهوری به منظور خروج نیروهای این کشور از آلمان ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح پیشنهادی شامل اجتناب از تامین بودجه برای خروج نیروهای آمریکایی از اروپا بدون تایید کنگره می‌شود.

الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان‌ آمریکا و سناتور باب منندز، از دموکرات‌های ارشد در کمیته روابط خارجی سنا این طرح را ارائه کرده‌ بودند که بازتاب نگرانی دموکرات‌های کنگره و حتی جمهوری‌خواهان از برنامه دونالد ترامپ برای خروج ۹۵۰۰ نیروی این کشور از آلمان است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها