کد خبر: 587431
تاریخ انتشار :

ریابکوف: هیچ پیشرفتی در روابط روسیه و آمریکا حاصل نشده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت طی سال‌های گذشته هیچ پیشرفتی در روابط مسکو و واشنگتن حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه گفت: «متاسفانه اساساً نمی‌توانیم در هیچ زمینه‌ای جز موارد معدود به پیشرفت در روابط مسکو و واشنگتن در سال‌های اخیر اشاره کنیم.»

این دیپلمات ارشد روسیه گفت که این وضعیت خاص در دوره طولانی در روابط روسیه و آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا حاکم بوده است.

به گفته ریابکوف، در حال حاضر مقامات آمریکایی، با دید سیاسی به روابط با روسیه می‌نگرند و احتمال همکاری با مسکو در حتی در قالب یک برنامه بسیار واقع بینانه را محتمل نمی‌دانند.

این دیپلمات ارشد افزود: «واقعا نمی‌توانیم بگوییم کدام دولت، جمهوریخواه یا دموکرات که قدرت را در واشنگتن در سال آینده پس از مراسم تحلیف چهل و ششمین رئیس جمهور به دست خواهد گرفت، برای ما بهتر خواهد بود.»

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 به دنبال بحران اوکراین و همه‌پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مسکو را به مداخله جویی در اوکراین متهم و علیه این کشور تحریمهایی وضع کردند. سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیز به تازگی گفت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال رفع تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو دیده نمی‌شود.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها