کد خبر: 587877
تاریخ انتشار :

تخت‌روانچی: نشست امروز شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱؛ بار دیگر انزوای آمریکا را نشان می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وی بیان کرد: در جلسات گذشته در شورای امنیت در ارتباط با این موضوع، تقریبا در همه جلسات آمریکا منزوی بوده و تنها کشوری بوده که از برجام انتقاد می‌کرده و در ارتباط با ۲۲۳۱ موضعش با بقیه اعضای شورای امنیت متفاوت بوده است.

تخت‌روانچی گفت: به نظر می‌رسد جلسه شورای امنیت در روز سه‌شنبه همین باشد و یک بار دیگرجامعه بین‌المللی با رویکرد آمریکا مخالف است با قطعنامه‌ای که خودش یکی از بانیان قطعنامه بوده است و الان کسی است که این قطعنامه را نقض می‌کند و بلکه کشورهایی که آن را اجرا می‌کنند،‌ تنبیه می‌کند.

تخت‌روانچی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، در پیش‌بینی از نشست امروز شورای امنیت عنوان کرد: پیش‌بینی بنده این است که جلسه روز سه‌شنبه یک بار دیگر نشان می‌دهد که آمریکا در انزوا است.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز قرار است در این نشست به ایراد سخنرانی بپردازد. ظریف در همین خصوص شب گذشته در توئیتی نوشت:« آمریکا صرفا برجام را نقض نکرده و دیگران را به این کار وادار نمی‌کند؛ این کشور همچنین این ننگ را بر پیشانی دارد که در تاریخ سازمان ملل متحد در زمره نخستین کشوری باشد که اعضای قانون‌مدار را برای عدم نقض قطعنامه [۲۲۳۱] شورای امنیت، تنبیه می‌کند. من حدود ظهر روز سه شنبه (به وقت نیویورک)، درباره ایران در صحن شورای امنیت سخن خواهم گفت.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها