کد خبر: 587913
تاریخ انتشار :

تصمیم وزارت علوم درباره ادامه تحصیل دانشجویان خارجی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، دکتر مجتبی صدیقی در ویبنار تخصصی آموزش زبان فارسی در دوران پس از کرونا گفت: در شرایط حاضر رقابت کشورها برای جذب دانشجوی خارجی به حوزه آموزش عالی مجازی نیز وارد شده است و حضور موثر در این حوزه یک ضرورت است.

وی افزود: در سالهای اخیر آموزش دانشگاهی به شیوه مجازی در حال رشد و توسعه است و پیش بینی می شود تا 5 سال آینده، گردش مالی بازار آموزش عالی مجازی به 350 میلیارد دلار برسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه شیوه آموزش به دانشجویان غیر ایرانی بیش از کرونا شیوه حضوری بوده است گفت: وزارت علوم برای ادامه آموزش به این دانشجویان به شیوه حضوری ( منوط به کنترل و کاهش کرونا)، شیوه تلفیقی و شیوه آنلاین و از راه دور برنامه ریزی کرده است.

وی تاکید کرد: زیر ساخت های فنی و ارتباطی آموزش از راه دور در دانشگاه‌های کشور فراهم است و با تقویت این زیر ساخت ها می توان به دانشجویان از سراسر جهان آموزش رسمی ارائه داد.

دکتر صدیقی گفت: ارائه آموزش رسمی و صدور مدرک تحصیلی به شیوه از راه دور نیازمند تصویب آیین نامه هاست و علاوه بر آن باید در بین کشورها برای تایید و پذیرش این شیوه و مدارک حاصله آن هماهنگی و اتفاق نظر باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیشتر دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در ایران از کشورهای همسایه و اسلامی بودند گفت: ارائه آموزش به شیوه از راه دور و آنلاین این امکان را می دهد تا از سراسر دنیا دانشجو جذب کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه این گفتگو بر استفاده از تجربیات بین المللی، بهبود کیفیت آموزش و ارزیابی در شیوه آموزش آنلاین و استفاده از تواناییهای شرکت های دانش بنیان داخلی برای تجهیز فنی و نرم افری کلاس های درس مجازی تاکید کرد.

دکتر صدیقی گفت: در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان نیز می توانیم از َشیوه آنلاین بهره ببریم و حتی استادان ایرانی بجای اعزام به خارج از داخل کشور زبان فارسی را به دانشجویان و علاقمندان ارائه کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها