کد خبر: 588457
تاریخ انتشار :

توصیه‌های یک اصلاح‌طلب به پارلمان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«حسین نورانی‌ نژاد» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتظارات مجلس یازدهم از دولت در شرایط جنگ همه جانبه اقتصادی و مشکلات در تامین معیشت و کارهای عمرانی اظهار داشت: برای رفع مشکلاتی چون تحریم‌ها و قطع شدن درآمدهای نفتی نیاز به اقدام فرادولتی داریم و باید تمام سرمایه‌های نظام برای کمک به دولت و کشور به میدان بیایند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: در موضوع کرونا شاهد بودیم که هماهنگی میان اجزای حاکمیت به رضایت نسبی مردم منجر شد و به نظر می‌رسد در این بخش نسبت به سایر حوزه‌ها، مردم رضایت بهتری دارند. اگر همین الگو به سایر حوزه‌ها تسری یابد کشور، دولت و مردم از آن بهره خواهند برد.

وی، پرهیز از دوگانگی در سیاست خارجی و اقتصاد را برای کمک به دولت مفید دانست و با تاکید بر لزوم تمرکز همه توان کشور برای عبور از این شرایط، گفت: همه می‌دانند مشکلات کشور با دعوای جناحی حل نمی‌شود. نیاز به عزم و نگاهی ملی داریم تا شرایط کنونی تثبیت و بحران‌ها حل شوند و بعد از آن به سمت توسعه برویم.

برجام باید به دیگر حوزه‌ها تعمیم می‌یافت

نورانی نژاد یادآور شد: وقتی برجام را با کشورهای ۱+۵ به امضا رساندیم باید به آن تداوم می‌بخشیدیم و نسخه‌ داخلی برجام را هم اجرا می‌کردیم. اما از ابتدا یک جریان خاص به برجام به مثابه فرزندخوانده‌ای نه چندان محبوب برخورد کرد.

سیاست خارجی کلید حل مسائل اقتصادی است

نورانی‌ نژاد گفت: اگرچه نسبت به برخی رویکردهای دولت انتقاد دارم ولی همچون بیشتر کارشناسان معتقدم تا مسائل مربوط به سیاست خارجی حل نشود مشکلات داخلی به‌ویژه در بخش اقتصاد حل نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه بهبود اقتصاد نیاز به منابع و تامین آن هم در گرو ارتباط با جهان دارد، اظهار کرد: همچنین اقتصاد نیاز به ثبات داخلی دارد که این ثبات هم میان جناح‌های سیاسی وجود ندارد.

وی افزود: نمی‌توان اقتصاد را جزیره‌ای جدا افتاده از مسائل سیاست داخلی و خارجی قلمداد کرد. بدیهی است همه این حوزه‌ها با هم کار می‌کنند. بهتر یا بدتر شدن مسائل کلان کشور که در برخی از شعارهای جناحی شنیده می‌شود در خوش بینانه‌ترین حالت می‌تواند ۵ تا ۱۰ درصد موثر باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها