کد خبر: 589294
تاریخ انتشار :

دیگر با نظام قهر نیستیم!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

او می‌افزاید: تاکید من این است، شورای عالی فقط در ظاهر با حالت قهرآلود روبه‌رو است. مهم این است اصلاح‌طلبان چون دل در گروی کشور و مردم دارند و از سختی‌ها خسته نمی‌شوند، همانطور که از سال ۷۶ تلاش و به خوبی خودشان را به مردم ثابت کرده‌اند، کماکان در عرصه حضوری جدی خواهند داشت. یعنی همانطور که رد صلاحیت‌های سال ۷۸ و اتفاق سال ۸۸ اصلاح‌طلبان را مایوس نکرد، هیچ مساله دیگری آنها را به حاشیه‌نشینی نمی‌رساند.

*میرلوحی تجاهل‌العارف کرده و اصلاح‌طلبان با تحریم انتخابات مجلس یازدهم؛ نه ظاهرا که واقعا با انتخابات قهر کردند.

و این فاجعه سیاسی و جنایت در حق مردم و نظام که با تحقق هدف شریرانه "کاهش مشارکت در انتخابات" همراه شد نیز با بزک کردن و مصاحبه رسانه‌ای رفع و رجوع نخواهد شد...

در بحث اظهارات میرلوحی همچنین باید اشاره کرد که او ناخواسته به بحران بزرگ شکل گرفته در پیرامون شعسا یعنی "چرایی تحریم انتخابات مجلس یازدهم" اشاره کرده است.

بحرانی که با تصمیم همین شورا و امضای شخص "محمدرضا عارف" دامن اصلاح‌طلبان را گرفت و حالا آنها را در آستانه خروج دسته جمعی از فرایندهای دموکراتیک نظام قرار داده است.

خروجی که برخی از آنها همچون شخص میرلوحی به آن افتخار می‌کنند و آنرا پیغامی به شورای نگهبان می‌دانند و عده‌ای دیگر مثل کارگزارانی‌ها با آن مخالف‌اند و ابراز می‌دارند که قصد خروج از نظام را ندارند.

در میان این دو طیف نیز البته "هسته سخت" اصلاحات قرار دارد که معتقد به عام‌البلوی بودن شرایط جامعه است و به بروز یک فتنه بزرگ می‌اندیشد.

در تلاطم امواج بحران‌های پیش‌گفته البته کارنامه به شدت ضعیف دولت آقای روحانی نیز همچون وزنه‌ای به پای اصلاح‌طلبان بسته شده و امکان حرکت مطلوب را از آنها ستانده است.

برخی معتقدند یگانه راه نجات اصلاح‌طلبان در بلبلشوی کنونی، عذرخواهی از ساحت مردم و اشاره به "مثبتات رقیب" در انتخابات آینده برای حل مشکلات مردم است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها