کد خبر: 589661
تاریخ انتشار :

پوتین برای میانجیگری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: نشست شورای امنیت روسیه امروز به صورت وبینار برگزار شد و در آن بطور مفصل درخصوص اوضاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان تبادل نظر شد.

در این پیوند، اعضای شورای امنیت روسیه از ادامه تنش ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرده و بر لزوم برقراری آتش بس بین دو طرف و آمادگی روسیه برای اقدامات میانجیگرانه تاکید کردند.

پوتین در ادامه اعضای شورای امنیت روسیه را درجریان گفت وگوهای تلفنی خود با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «محمد بن زاید آل نهیان » ولیعهد ابوظبی قرار داد.

گفتنی است وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با همتایان ارمنی و آذربایجانی خود خواستار برقراری آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با «ظهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان و «المار محمدیاراف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با آنها درخصوص اوضاع مرزی تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرنا، درگیری بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از که اوایل این هفته آغاز شده بود، بار دیگر اواخر هفته از سر گرفته شد به طوری که تاکنون دستکم ۱۶ نفر از نیروهای هر دو طرف جان باخته اند اما دو طرف دیگری را متهم به آغاز درگیری می کنند.

سوشان استپانیان (Sushan Stepanyan) سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز پنجشنبه گفت: نیروهای جمهوری آذربایجان با پرتاب خمپاره و هویتزر(ادوات توپخانه ای) به روستای ارمنستان حمله کرده اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه ای از ادامه درگیری ها در منطقه شمالی این کشور به دنبال «حمله ارمنستان به روستاهای این کشور خبر داد.

مذاکرات صلح دو کشور تحت نظارت بین المللی تاکنون نتوانسته به راه حلی درباره اختلافات اراضی دو کشور کمک کند.

درگیری های گسترده ماه آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب کشتار دهها تن از هر دو طرف مناقشه شده بود .

در پی بروز درگیری‌های اخیر میان نیروهای آذری و ارمنی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان عصر سه شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیران امور خارجه دو طرف، ضمن توصیه به خویشتنداری طرفین و آغاز گفت وگو برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان دادن به تنش‌ها اعلام کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها