کد خبر: 590075
تاریخ انتشار :

گزارش پولتیکو از

بلایی که ترامپ می‌خواهد سر بایدن بیاورد / تاکتیکی که در شکست هیلاری کلینتون موثر بود

بلایی که ترامپ می‌خواهد سر بایدن بیاورد / تاکتیکی که در شکست هیلاری کلینتون موثر بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در ادامه این مطلب آمده است: رئیس جمهور دونالد ترامپ میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند تا در رقابت انتخاباتی پیش‌رو جو بایدن را تا جای ممکن تضعیف نماید. تیم ترامپ در حال پخش تبلیغات تلویزیونی [تخریبی علیه جو بایدن] با هدف جلب آرا رای دهندگان سیاه پوست و لاتین‌تبار است. این سیاست بیانگر آن است که مشاوران ترامپ به خوبی دریافتند که برای پیروزی در انتخابات باید بر تضعیف آرا بایدن در بین اقلیت‌ها تمرکز کنند.

کارن فینی سخنگوی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در طول مبارزات انتخاباتی سال 2016 گفت: کاملاً واضح است که کمپین ترامپ در تلاش است تا بار دیگر همان برنامه سال 2016 را پیاده کند. این خود می تواند یک زنگ خطر جدی برای همه حامیان بایدن باشد. ما یک بار در سال 2016 مرتکب اشتباه شدیم به طوری که هیلاری رقابت را در میلواکی با اکثریت جمعیت آفریقایی‌تبار به ترامپ واگذار کرد.

به گزارش ادورتایزینگ آنالیتیک (Advertising Analytics)، تنها در سه هفته گذشته، تیم ترامپ بیش از 2 میلیون دلار برای تبلیغات در شش ایالت هزینه کرده است. این طرح شبیه به برنامه‌ای است که آنها در سال 2016 با موفقیت علیه کلینتون اجرا کردند، هنگامی که این کمپین با تمرکز بر اظهارات گذشته وی در مورد دفاع از لایحه جرم، توانستند حمایت آفریقایی تبار‌ها را به نفع ترامپ کسب کنند. در سال 2016 مشارکت رای دهندگان سیاه‌پوست برای اولین بار طی دو دهه در یک دوره انتخابات ریاست جمهوری کاهش یافت و از نزدیک به 67 درصد به زیر 60 درصد رسید.

مشاوران مبارزات انتخاباتی بایدن ادعا می‌کنند که بین سال‌های 2016 و 2017 تفاوت‌های اساسی بین طرفین وجود دارد: آنها اظهار داشتند که انتظار می‌رفت ترامپ حمایت‌ها را از دست بدهد و این امر با ترغیب مردم به ماندن در خانه آسان‌تر هم می‌شد. در حال حاضر، رأی دهندگان 4 سال از عملکرد او را در اوج بحران کرونا دیده و عملا لمس کردند که سو مدیریت وی چه آسیبی به مردم به ویژه اقلیت‌های لاتین تبار و آفریقایی‌تبار رساند.

در این بین جو بایدن، معاون سابق رییس‌جمهوری ارتباط خوبی با جامعه آفریقایی‌تبار دارد و این خود جای امیدواری است.

در حال حاضر تیم ترامپ در انتظار کسب آرا اکثریت رأی دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار نیست بلکه در عوض، آنها به دنبال این هستند که تا جای ممکن حاشیه‌ امن بایدن را کاهش داده تا او نتواند اکثریت آرا اقلیت‌ها را مال خود کند. علاوه بر پخش تبلیغات منفی علیه بایدن، کمپین انتخاباتی ترامپ همچنین پیش از این نیز نكاتی را با هدف جلب آرا رای دهندگان سیاهپوست به نفع رئیس جمهور در مورد امضاء لایحه اصلاح عدالت كیفری نشان داده بود.

سابقه سیاست‌های مهاجرتی ترامپ شامل سیاست جداسازی خانواده‌ها در مرز آمریکا و مکزیک و اظهارات او در اواخر دهه 1980 که در آن خواستار مجازات اعدام گروهی از نوجوانان سیاه و سفید لاتین شد همه جزو نکات منفی وی است که دموکرات‌ها بر آن تاکید دارند. در هفته‌های اخیر، ترامپ زندگی سیاهان را نمادی از نفرت خوانده و مجدداً ویدئویی را منتشر کرده که در آن یکی از هواداران ترامپ می‌گوید قدرت از آن سفید‌ها است.

اما اظهارنظرهای ترامپ مانع از تضعیف موفقیت او در بین رای دهندگان رنگین پوست در در سال 2016 نشد. در این دوره از انتخابات نیز تیم ترامپ تلاش بسیاری برای ایجاد رقابت کرده است.

بعضی اوقات، تبلیغات وی نیز به ظاهر متناقض بوده است. ترامپ در كنار برخورد شدید موضع خود از بایدن به دلیل خشونت بیش از حد در جرم و جنایت در دهه 1990، ترامپ نیز در حال ترویج یک تبلیغ گمراه كننده مبنی بر این ادعا است که پلیس تحت مدیریت دولت بایدن قوی‌تر از حالا خواهد بود. البته بایدن در ماه گذشته پس از اتفاقات رخ داده از سیاست‌های خود برای تقویت قدرت پلیس دفاع نکرد.

کمپین انتخاباتی ترامپ تاکنون نزدیک به 14 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کرده، تبلیغاتی که به زبان انگلیسی و اسپانیایی در حال پخش بوده و عمده‌ترین محتوای آن هم حمله به بایدن است.

ماه گذشته، کمپین بایدن دو سند با تاکید بر حقوق سیاه‌پوستان و لاتین‌تبار‌ها منتشر کرد. علاوه بر این، گفته شده كه تیم بایدن قصد دارد در بیش از 30 روزنامه آمریکایی آفریقایی تبلیغات گسترده‌ای را علیه ترامپ در دستور کار خود قرار دهد.

علی پاردو، معاون ارتباطات ترامپ توییت کرد که تبلیغات بایدن نشانه ضعف او است، بایدن برای دو هفته متوالی با صرف هزینه سنگین به دنبال جلب آرا سیاه‌پوستان بوده است.

اندرو بیتس، مدیر کمپین واکنش سریع بایدن، در پاسخ گفت: جو بایدن برای غلبه بر نژادپرستی سیستمی و التیام بخشیدن به اقلیت‌ها تلاش می‌کند چرا که این دونالد ترامپ بود که ابرقهرمانان سفید پوست را افرادی بسیار لایق خواند و به مقابله با اعتراضات بر سر برابری نژادی پرداخت.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها