کد خبر: 590412
تاریخ انتشار :

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

در مجامع بین‌المللی پیگیری قانونی می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: به دنبال تهدید نظامی ایرباس مسافری ماهان از سوی جنگنده های آمریکایی، سازمان هواپیمایی کشوری ایران این موضوع را در مجامع بین المللی پیگیری قانونی می کند.

وی افزود: همچنین تا دقایقی دیگر اطلاعیه ای در این باره از سوی سامان هواپیمایی کشوری درباره تهدید پرواز مسافری تهران-بیروت منتشر می شود.

براساس این گزارش، ساعات پایانی روز گذشته ایرباس ۳۱۰ ماهان در مسیر تهران- بیروت در آسمان دمشق با تهدید ۲ فروند جنگنده آمریکایی مواجه شد.

جنگنده های آمریکایی F-۱۵ se ابتدا از بالا و زیر هواپیمای مسافری ماهان به این هواپیما نزدیک می شوند مکالماتی بین خلبان ایرباس مسافری و جنگنده انجام می شود. با تغییر زاویه جنگنده، خلبان بلافاصله کاهش ارتفاع می دهد.

از آن منظر که هواپیما در آن لحظه در تثبیت ارتفاع بوده است برخی مسافران کمربند ایمنی صندلی خود رو باز کرده بودند که کاهش سریع ارتفاع موجب می شود به دلیل برخورد با جدار کناری یا سقف دچار صدمه شوند.

خلبان این پرواز پس از تهدید این جنگنده های آمریکایی با کاهش ارتفاع به سمت فرودگاه بیروت حرکت می‌کند و به سلامت در فرودگاه بیروت هواپیما به زمین می نشیند.

چند تن از مسافران مصدوم این پرواز با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و حال بقیه مسافران خوب بوده است.

این هواپیما پس از تخلیه مسافران خود در فرودگاه بیروت سوخت گیری کرده و به سمت ایران حرکت کرد.

ایرباس ۳۱۰ ماهان در ساعت ۲:۴۵ امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها