کد خبر: 590415
تاریخ انتشار :

واکنش کمیته های مقاومت فلسطین به تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از المیادین، پس از جنبش جهاد و جنبش حماس ،کمیته های مقاومت فلسطین نیز تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم کردند. کمیته مقاومت فلسطین اعلام کردند که تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی "عربده کشی آمریکایی است و به خطر انداختن زندگی غیرنظامیان نمایشی پست وبی ارزش از سوی دولت ترامپ است."

کمیته های مقاومت فلسطین از تمام طرف های ذیربط خواستند که به سرکشی های آمریکا در منطقه و تعرض مستمر به پروازهای غیرنظامی پایان دهند.

شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که یک جنگنده اف15 این کشور دست به چنین کار غیر قانونی و خطرناکی زده است.

همچنین «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا در این باره مدعی شد: یک جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی همیشگی خود بر فراز پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله‌ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده پس از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها