کد خبر: 591134
تاریخ انتشار :

بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های آمریکایی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری رویترز در خبری پیرامون بیانات مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران روز جمعه مذاکره با ایالات متحده آمریکا راجع به برنامه موشکی بالستیک و هسته‌ای تهران را رد کرد و از ایرانیان خواست که در برابر فشار آمریکا مقاومت کنند.
روزنامه آمریکایی "‌نیویورک تایمز" نیز در این خصوص نوشت : رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی روز جمعه گفت که کشورش با ایالات متحده مذاکره نخواهد کرد زیرا آمریکا فقط از مذاکره برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌کند.
همچنین شبکه العربیه انگلیسی نیز در بازتاب سخنان رهبر انقلاب ؛ در تارنمای خود به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: آمریکا بزرگترین دشمن ایران است و ما بر سر موضوع هسته‌ای و موشک‌های بالستیک با این کشور مذاکره نخواهیم کرد.
روزنامه آمریکایی "‌ واشینگتن پست " نیز بخش دیگری از سخنان ایشان را برجسته کرد و به نقل از حضرت ایت الله خامنه ای نوشت :‌ ایالات متحده می‌خواهد ایران در میز مذاکره از برنامه هسته‌ای، تأسیسات دفاعی و اقتدار منطقه‌ای خود چشم پوشی کند.
خبرگزاری "آسوشیتدپرس" نیز در این باره نوشت : آیت الله " علی خامنه ای"‌ رهبر عالی ایران صبح امروز /جمعه/ در سخنانی به مناسبت "عید قربان" گفت که کشورش با آمریکا مذاکره نخواهد کرد چون آمریکا از این مذاکره استفاده تبلیغاتی خواهد کرد.
رهبر عالی ایران در این سخنرانی تلویزیونی گفت:" رئیس جمهور آمریکا از این گفت وگوها استفاده تبلیغاتی خواهد کرد همانند همان گفت و گوهایی که با کره شمالی داشت".
رهبر ایران در ادامه سخنانش اشاره کرد:" آمریکا پشت میز مذاکره از ایران می خواهد که از برنامه هسته ای اش، از توانمندی دفاعی اش و از قدرت منطقه ای اش دست بکشد".
وی تحریمهای آمریکا را جنایت علیه ملت ایران خواند و گفت:" تحریم ها ظاهرا نظام را نشانه گرفته است اما در واقع ملت ایران را نشانه رفته است".
رهبر عالی ایران گفت که هدف از تحریم ها این است که اقتصاد ایران زمین بخورد و مردم به ستوه بیایند و مقابل نظام بایستند.
سایر رسانه‌ها و از جمله رسانه‌های فارسی زبان خارجی نیز با برجسته‌سازی موضوع مذاکره با آمریکا به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری پرداختند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز جمعه خود درخصوص ادعای آمریکایی ها برای مذاکره با ایران خاطر نشان کردند :
""‌من علت مذاکره نکردن با امریکایی‌ها را بارها گفته ام اما برخی یا متوجه نمی شوند و یا وانمود می کنند که متوجه نشده اند.""
ایشان تأکید کردند: ""هدف اصلی امریکایی‌ها از ادعای مذاکره، گرفتن توانایی های حیاتی ملت ایران است. البته رییس جمهور فعلی امریکا هم به‌دنبال برخی منافع شخصی و انتخاباتی است همچون استفاده تبلیغاتی از مذاکره با کره شمالی.""
ایشان گفتند که ""جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به جز آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی مذاکره می کند.""

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها