کد خبر: 592326
تاریخ انتشار :

ساخت بمب اتم در ایران؛ خیلی زود یا خیلی دیر؟!

ساخت بمب اتم در ایران؛ خیلی زود یا خیلی دیر؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که شاید شناخت و فهم یک خبر غیر واقعی از یک خبر واقعی در فضای رسانه‌ای مشکل باشد، چراکه فیک‌ نیوزها به لحاظ ظاهر در چارچوب رسانه عمل و از تکنیک‌های رسانه‌ای استفاده می‌کنند.

در حقیقت به باور کارشناسان فیک‌ها بخشی از کارزار عملیات روانی است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیک‌ها کاربرد اطلاعاتی دارد و نوعا توسط سرویس‌ها هدایت می‌شوند.

سعد الله زارعی کارشناس ارشد مسائل منطقه معتقد است که مهم‌ترین مشخصه فیک نیوز‌ها دروغ پردازی است، یعنی طرح یک مسئله غیر واقعی، تبلیغ و ترویج و تبدیل آن به یک موج.

به عنوان مثال چند سال است که آمریکا و غرب ادعا می‌کنند، ایران در حال ساخت بمب اتم است در حالی که این موضوع بارها از سوی مسئولان و وزارت خارجه کشورمان رد شده است و مهمتر از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فتوا دادند که استفاده و به کارگیری سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و قطعا ایران از این سلاح استفاده نخواهد کرد.

آمریکا در صدد چپاندن خبر ساخت بمب اتم ایران در ذهن افکار عمومی!

بمب اتم، دلهره آور ترین سلاحی که انسان به آن دست پیدا کرده، سلاحی که بردن اسمش هم ترسناک است. از میان تمام کشور‌های جهان چند کشور رسماً بمب اتم دارند، کشور‌هایی هم متهم به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای هستند که ایران هم از جمله آنهاست و بارها آمریکا به دروغ این ادعا را مطرح کرده است، در این میان رسانه های فیک هم بیکار ننشستند و به این اخبار دامن زدند، البته ناگفته نماند که عمده این رسانه ها جیره خوار واشنگتن و رژیم صهیونیستی هستند.

در مقابل کشورمان مصرانه این حدس و گمان‌ها را رد می‌کند، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم چندی پیش بیانیه برخی کشور‌ها در خصوص اینکه تهران سعی دارد به تسلیحات هسته‌ای برسد را «مزخرف تکراری» عنوان کرد.

حسن تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که بمب اتم یک خط تبلیغاتی غرب، آمریکا و رسانه‌های سعودی است و عربستان ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای فعال با گردش مالی سالانه ۱۰ میلیارد دلار دارد که وظیفه این رسانه‌ها جریان سازی علیه ایران و شیعیان منطقه و جهان است.

ساخت بمب اتم در ایران؛ خیلی زود یا خیلی دیر؟!

او همچنین در ادامه می‌گوید که به موازات ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای سعودی، ماهواره‌های صهیونیستی هستند که ۵ هزار رسانه فعال در آمریکا در حوزه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب دارند که همه این شبکه‌ها به اضافه ۲۵۰ شبکه معاند که فارسی زبان هستند و به زبان‌های مختلف علیه ایران برنامه پخش می‌کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه می کند که رسانه‌های صهیونیستی و غربی در چارچوب ایران هراسی و شیعه هراسی عمل می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که ایران درصدد دستیابی به بمب هسته‌ای است. در واقع در جهان مجموعا ۳۷ هزار بمب هسته‌ای در آمریکا، غرب و شرق وجود دارد و اسرائیل ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای دارد و همه این کلاهک‌های هسته‌ای را به سمت کشور‌های اسلامی و عربی نشانه رفته است، بنابراین ایران نیازی به بمب هسته‌ای ندارد، چراکه بمب هسته‌ای توازن لازم را میان تهران و دشمنانش ایجاد نمی‌کند.

بمب اتم؛ سناریوی مشترک آمریکا و اسرائیل برای خراب کردن چهره ایران

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل هم در این باره معتقد است که بحث بمب اتم یک سناریو است که رژیم صهیونیستی و آمریکا سال‌های سال آن را دنبال می‌کنند، در حالی که بسیاری از کشور‌های که اکنون مسلمان هستند مانند پاکستان، امارات و عربستان از این سیستم‌های فناوری استفاده می‌کنند و هیچ موضوعی علیه آن‌ها مطرح نمی‌شود، اما به این دلیل که جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا ایستاده است، بنابراین آن‌ها سعی دارند که این مسئله را به جمهوری اسلامی نسبت دهند.

او ادامه داد که طبق فتوای رهبری، استفاده و به کارگیری سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و قطعا ایران از این سلاح استفاده نخواهد کرد، البته ترس غربی‌ها از این است که جمهوری اسلامی با قدرت خود در منطقه و فناوری‌های جدیدی‌اش مقاومت و ایستادگی بیشتری داشته باشد به همین دلیل سعی می‌کنند که به بهانه‌های مختلف این تهمت‌ها را به جمهوری اسلامی بزنند تا بتوانند در شورای امنیت تحریم‌های بیشتری را علیه ما مطرح کنند.

منشا فیک نیوز‌ها از کجاست؟

فیک نیوز‌ها یک حلقه‌ای از عملیات روانی_اطلاعاتی هستند، اگر این حلقه به تنهایی مطرح باشد به جایی آسیب وارد نمی‌کند، اما نوعا این‌ها در بین احزاب، دسته‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها و تیپ‌های اجتماعی نفوذ‌هایی دارند، در نتیجه این خبر‌های فیک در بستر اجتماعی می‌آید و یک جنبش اجتماعی ضعیف یا قوی پدید می‌آورند که منجر به یک سلسله قضایا و حتی تحولات می‌شود.

ساخت بمب اتم در ایران؛ خیلی زود یا خیلی دیر؟!

کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به هدف فیک نیوز‌ها در مقابل ایران، گفت هدف گذاری این اخبار تضعیف جمهوری اسلامی ایران است، آن‌ها سعی دارند که تهران را ضعیف نشان دهند، درحالی که کشور ما قوی است، چراکه در غیر این صورت چگونه می‌توانست از تحریم‌ها جان سالم به در ببرد.

او همچنین تاکید کرد که فیک نیوز‌ها عملیاتی را برای به ضعف کشاندن ایران دنبال می‌کنند، در نتیجه ما باید آن‌ها را بشناسیم و بتوانیم خبر‌های درست را از نادرست تشخیص دهیم.

هانی زاده تحلیلگر مسائل سیاسی هم در این باره می‌گوید که سیاه نمایی رسانه‌های فیک علیه ایران در دراز مدت خیلی موثر نخواهد بود، ممکن است در یک فضای زمانی کوتاه بتواند علیه تهران جریان سازی کنند، ولی در نهایت ملت‌های جهان دریافت خواهند کرد که این خبر‌ها صرفا در چارچوب دشمنی لابی صهیونیستی و آمریکا با ایران صورت می‌گیرد.

راهکارهای جلوگیری از تاثیرگذاری فیک نیوز‌ها بر افکار عمومی

باید مراقب باشیم که در بررسی رخداد‌ها و قضایا گرفتار خبر‌های فیک نشویم، همچنین رسانه‌ های ملی هم باید یک سلسله آموزش‌هایی را برای مردم در نظر بگیرد که آن‌ها بتوانند تا حد ممکن خبر‌های درست را از نادرست تشخیص دهند، چراکه باید نسبت به فیک نیوز‌ها شناختی پیدا کنیم، وگرنه هر روز از این نوع تیپ خبر‌ها داریم که مطرح می‌شود.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که خبر‌های فیک عمدتا در چارچوب یک جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ساماندهی و سازماندهی شده است و هزاران شبکه اینترنتی و رادیو تلویزیونی در دنیا از کنگره آمریکا و صهیونیست‌ها فرمان می‌گیرند.

او می‌گوید که رسانه‌های فیک در یک اختاپوس رسانه‌ای در تمام نقاط دنیا به دنبال ایجاد یک نوع تحریف انقلاب اسلامی است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا علاوه بر تحریم و تهدید، تحریف را هم در دستور کار خود قرار دادند.

کنعانی مقدم با اشاره به راه‌های مقابله با فیک نیوز‌ها، گفت که باید مخاطبان خود را در دنیا شناسایی کرده و خبر‌هایی اثر گذار را بااطلاع رسانی دقیق، صریح و شفاف کنیم. همچنین باید رسانه‌های ما به سمتی حرکت کنند که مردم را از رفتن به سمت شبکه‌های بیگانه بی نیاز شوند.

هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل هم در این باره معتقد است که ایران از استراتژی خاص برخوردار است و مقام معظم رهبری هم فتوایی دادند مبنی بر تحریم استفاده و تولید بمب هسته‌ای و این برای دولت و نظام الزام آور است، بنابراین اینکه رژیم صهیونیستی و غرب به دنبال جریان سازی علیه ایران هستند و خود آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هم به خوبی می‌داند که ایران هیچ گاه به دنبال بمب هسته‌ای نیست.

او افزود: درست است که ایران در تولیدات موشک‌های بالستیکی و دفاعی کاملا پیشرفته است، ولی هیچ گاه درصدد تولید بمب هسته‌ای برنیامده است، به نظر می‌رسد که این اخبار یک سری جریان سازی‌هایی است که از یک اتاق فکری مشترک از عربستان، رژیم‌های مرتجع عرب، رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب و جریان‌های معاند ضد ایرانی تشکیل می‌شود که تمام جزییات ایران را رصد و سیاه نمایی می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها