کد خبر: 592466
تاریخ انتشار :

رهبر کره شمالی با پذیرش کمک های خارجی مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از تلویزیون یونهاپ کره جنوبی، کیم روز جمعه در نشست سیاسی حزب کارگران کره شمالی در پیونگ یانگ که با هدف بررسی خسارت سیل اخیر و نحوه کمک رسانی به آن برگزار شد افزود: با وخیم تر شدن اوضاع ویروس کرونا در سراسر جهان، ضمن بکارگیری اقدامات سفت و سخت برای جلوگیری از شیوع کرونا، نباید اجازه داد هیچگونه کمک خارجی وارد کشور شود.

او با تاکید بر لزوم احیا و بازسازی مناطق سیل زده با توجه به نیاز ساکنان و به گونه ای که بتواند در آینده از خسارت ناشی از هرگونه سیل یا فاجعه طبیعی جلوگیری کند افزود: نمی تواند اجازه دهد همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد حزب کارگران، مردم کشورش به دلیل جاری شدن سیل در خیابان ها آواره شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کره شمالی، سیل اخیر در مجموع به ۴۰ هزار هکتار از مزارع برنج این کشور خسارت وارد کرده است در حالی که حدود ۱۷ هزار خانه و حدود ۶۳۰ ساختمان عمومی در سراسر کشور نیز به شدت تخریب یا ویران شده اند بسیاری از راه ها، پل ها و راه آهن ها نیز آسیب دیده اند.

رسانه های کره جنوبی روز گذشته به نقل از پژوهشکده شمال ۳۸ آمریکا مدعی شدند که سیل اخیر کره شمالی به راکتور هسته ای یانگ بیون در ۱۰۰ کیلومتری پیونگ یانگ آسیب رسانده است.

همچنین در نشست امروز حزب کارگران کره شمالی مصوب شد که قرنطینه شهر «کائه سونگ» که از ۴ مرداد به دلیل شناسایی یک مورد مشکوک به کرونا آغاز شد لغو شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش کرد که در این نشست «کیم توک هون» معاون حزب کارگران کره شمالی به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی و جایگزین «کیم جائه ریونگ» شد.

در نشست امروز همچنین «ری بیونگ چول» که مسئولیت نظارت بر فعالیت های هسته ای و توسعه برنامه موشکی این کشور را به عهده دارد به عنوان عضو سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران منصوب شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها