کد خبر: 592503
تاریخ انتشار :

ظریف: امیدوارم با همکاری همه طرف‌ها شرایط لبنان پایدار شود

ظریف: امیدوارم با همکاری همه طرف‌ها شرایط لبنان پایدار شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آخرین دیدار محمد جوادظریف در سفر به لبنان، عصر امروز در قصر بعبدا و با میشل عون رییس جمهور لبنان انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مراتب همدردی و همبستگی رییس جمهور و مردم ایران را به رییس جمهور و مردم لبنان برای انفجار اخیر در بندر بیروت اعلام کرد.

ظریف با تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه مقابل رژیم صهیونیستی که امروز چهاردهمین سالروز آن است، آن را بعنوان نشانه‌ای از غلبه مردم لبنان بر سختیها و عبور موفق از شرایط حاضر یاد کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه کمک‌ها به لبنان تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری همه طرفهای سیاسی در صحنه داخلی و انسجام لبنان، شرایط پایداری در فضای سیاسی این کشور شکل گیرد.

میشل عون رییس جمهور لبنان نیز در این دیدار از اعلام همبستگی رییس جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با انفجار در بندر بیروت قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا محمد جواد ظریف که شب گذشته (پنجشنبه) وارد لبنان شده بود، تاکنون با «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور، «شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان و «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان، دیدار و گفت وگو کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در این دیدارها بر حمایت ایران از آسیب دیدگان حادثه بندرگاه بیروت تاکید کرد و با ابلاغ تسلیت و همدردی دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت لبنان، آمادگی کشورمان برای همیاری در بازسازی خرابی های ناشی از انفجار در بیروت را اعلام کرد.

۱۴ مردادماه در بندر بیروت انفجار مهیبی رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقه اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. شدت انفجار (معادل ۱٫۲ کیلوتن تی‌ان‌تی) به حدی بود که به عنوان یکی از قوی‌ترین انفجارهای غیرهسته‌ای تاریخ محسوب می‌شود و صدای آن در جزیره قبرس در فاصله ۲۵۰ کیلومتری هم شنیده شد.

علت انفجار ذخیره دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود که به مدت ۶ سال در گمرک بندر بیروت نگهداری شده بود. در پی انفجار دولت لبنان به مدت دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها