کد خبر: 592633
تاریخ انتشار :

توافق ابوظبی-تل‌آویو برای نجات ترامپ است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"پل لارودی" فعال ضد جنگ ایرانی-آمریکایی روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: دست پنهان "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در پس توافق عادی سازی روابط تل آویو و ابوظبی قرار دارد و آل سعود نیز دیر یا زود روابط خود را با صهیونیست‌ها علنی خواهند کرد.

وی ادامه داد: محمد بن سلمان با پیش انداختن امارات، بالن آزمایشی به هوا فرستاده تا واکنش‌ها به اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را بسنجد و ببیند چه رخ خواهد داد. من فکر می‌کنم خود عربستان سعودی، رژیم بعدی برای اعلام عادی سازی باشد.

عضو جنبش همبستگی جهانی علیه صهیونیسم افزود: سعودی‌ها با توجه به واکنش‌ها و آنچه که رخ خواهد داد به این سمت حرکت خواهند کرد. آنها می‌خواهند ببینند پیامدهای این اقدام برای امارات چیست و سپس وارد عمل شوند.

لارودی درباره زمان علنی کردن روابط پنهان ابوظبی و تل‌آویو با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیاز ترامپ به امتیازهای انتخاباتی پاسخ داد: این خبر می‌تواند چهره یک صلح ساز و مصلح را از ترامپ در میان بخشی از گروه‌های اجتماعی که تصمیمی برای رای خود نگرفته اند، ایجاد کند.

وی اضافه کرد: تصویر مردی که می‌تواند کارهایی کند که در گذشته نشدنی بوده است. در واقع از او یک قهرمان تصویر می‌کند و به نظرم هدیه و کمک بزرگی برای او بود.

این فعال ضد جنگ، اعلام عادی سازی روابط امارات و صهیونیست‌ها را بر روی آرای جامعه یهودی آمریکا نیز دارای تاثیر دانست و گفت: بخش بزرگی از جامعه یهودیان به دموکرات‌ها و بایدن گرایش دارند و فکر می‌کنند که ترامپ و پنس برای اسرائیل خوب نخواهند بود اما این تحول می‌تواند تغییری در برخی از آنها نسبت به ترامپ به وجود آورد.

لارودی درباره دیدگاه گروه‌های ضد جنگ آمریکایی نسبت به توافق امارات-اسرائیل هم گفت: به نظر من صلح و عدالت با هم گره خورده‌اند و در این میان، عدالت بالاتر و برتر از صلح قرار دارد. عدالت همیشه نیرویی اساسی تر از صلح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عدالت، حلقه گم شده این توافق صلح است. هدف این توافق‌ها در راستای تلاش عربستان و اسرائیل علیه ایران و متحدان آن است.

عضو جنبش همبستگی جهانی علیه صهیونیسم افزود: عدالت برای فلسطینی‌ها، به معنای بازگرداندن آن چیزی است که غصب شده است. به این معنا، تمام زمین‌های آنها و املاکشان باید تحقق یافته و به فلسطینی‌ها اجازه داده شود تا به سرزمین خود بازگردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها