کد خبر: 592934
تاریخ انتشار :

هشدار موشکی وزیر دفاع ايران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایسنا/ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حوزه موشکی یکی از مولفه‌های اساسی توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: پیام این قدرت دفاعی برای دشمنان ما این است که این نقطه از جهان امن است؛ اگر کسی تعدی داشته باشد با پاسخ کوبنده مواجه می‌شود و الان کسی چنین جرأت و جسارتی به خود نمی‌دهد که حمله‌ای کند و اگر بر فرض چنین شود، با بارانی از آتش مواجه می‌شود و اگر از نقطه‌ای حمله شود آن نقطه را بر سرشان خراب می‌کنیم و اگر از ناوی شلیک کنند آن را می‌توانیم که غرق کنیم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تاکید بر اینکه صنعت هوایی یک صنعت پیشرفته و دارای استانداردهای بسیار بالاست، اظهار کرد: ایمنی در این صنعت بسیار مهم است و کوچکترین اشتباه می‌تواند فاجعه آفرین باشد؛ به همین دلیل کشوری که می‌تواند در حوزه ساخت هواپیما به یک دستاورد قابل توجه برسد در واقع بیانگر این است که دارای بلوغ فناوری، علم و قدرت صنعتی است.

وی افزود: به لطف خدا طی سال‌های گذشته در این حوزه دستاوردهای خوبی داشتیم که یکی از آنها جت کوثر بود و ما چند ماه بعد بلافاصله خط تولید آن را افتتاح کردیم و در روزهای گذشته سه فروند از آن را تحویل نیروی هوایی ارتش دادیم. ان شاءالله بتوانیم تا پایان سال و یا اوایل سال آینده سه فروند دیگر از این جت را آماده تحویل کنیم. همچنین سال گذشته یک هواپیمای آموزشی دیگری تحت عنوان یاسین با طراحی کامل ایرانی رونمایی شد که هم اکنون در حال طی مسیر خود است؛ قبل از آن نیز صنعت هوایی یک هواپیمای آموزش دیگر را آماده کرده بود و این روند ادامه دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه «حرکت بسیار خوبی در حوزه هوایی در کشور آغاز شده است»، تصریح کرد: در سال‌های گذشته ما شاهد ساخت موتور جت ایرانی بودیم که در جنگل‌های ما کاربرد دارد و ان شاءالله همین روز ها خط تولید آن نیز افتتاح می‌شود.

امیر حاتمی با اشاره به دستاوردهای حوزه زمینی در وزارت دفاع گفت: حوزه زمینی بسیار گسترده است و از انواع سلاح‌های انفرادی تا توپخانه و موشک اندازها و زرهی ها را در بر می‌گیرد؛ یعنی یک مجموعه از محصولات را در بر می‌گیرد.

** ۱۷۰۰ محصول در حوزه رزم زمینی داریم وی ادامه داد: ما هزار و ۷۰۰ محصول در حوزه رزم زمینی داریم که در رسته‌های مختلف به کار گرفته می شود این ها نشان می‌دهد مه شرایط ما بسیار خوب است؛ اگر در حوزه‌های دیگر ما می‌گوییم ۹۰ درصد پیشرفت داشتیم، اما در حوزه زمینه می‌توان با افتخار گفت که نزدیک صددرصد تمام نیازمندی‌های خود را تامین می‌کنیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در حوزه ضد زره که از اهمیت بسیاری برخوردار است نیز دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم؛ توانستیم ضدزره دهلاویه را که یک سلاح بسیار خوبی است، تولید کنیم. همچنین تانک کرار ساخته شده است که دستاوردهای فناورانه‌اش برای ما بسیار زیاد است و اخیراً مرکزی افتتاح شد که می خواهیم به وسیله آن تانک های موجود مان را با استفاده از فناوری تانک کرار ارتقاء بدهیم همچنین انواع تیربارها توسط ما تولید می‌شود.

امیر حاتمی افزود: در حال آماده کردن سلاحی هستیم که روی شناورها به کار گرفته می‌شود و می‌تواند به عنوان یک سلاح ضد موشک‌های کروز استفاده شود؛ یکی از تهدیدات شناورها همین موشک های کروز هستند و یکی از سلاح های که می‌توانند با آن مقابله کند همین تیربارهاست. الحمدالله امروز اگر رژه یگان‌های زمینی کشور را ببینیم کمتر محصول خارجی در آنها وجود دارد مگر آنهایی که از گذشته داشتیم و سرمایه ملی است که اکثر آنها نیز با کارهایی که روی‌شان انجام شده کاملاً تغییر یافته و به روز شده اند.

وی اظهار کرد: در همه مجموعه صنایع دفاعی می توان با قاطعیت گفت که به بلوغ رسیده ایم و از مرحله مهندسی معکوس کاملا عبور کرده‌ و یک نظام کامل نوآوری را پیاده کردیم و تمامی الزامات این نظام را داریم ما مطالعه می‌کنیم و براساس تهدیدات و نیازهای موجود محصولات طراحی می کنیم و بر اساس همین طراحی مهندس ساخت ما می‌توانند آن را بسازند.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز می‌توانیم با غرور بگویم که تمام طراحی‌ها و فناوری‌ها متعلق به خودمان است و ما با استفاده از دانش و فناوری و ارتباطات با مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی و دانشگاه‌ها به یک بلوغ رسیده ایم و هر محصولی را بخواهیم می توانیم تغییرات مورد نظرمان را در آن انجام دهیم.

توضیحات امیر حاتمی درباره توان موشکی ایران امیر حاتمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توان موشکی کشور گفت: حوزه موشکی یکی از مولفه‌های اساسی توان دفاعی کشور ماست و ابزاری است که ما از طریق آن از جنگ جلوگیری می‌کنیم، رویکرد ما بازدارندگی فعال است و قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران این بازدارندگی را به دشمنان ما بازگو می‌کند.

وی با اشاره به عملیات های موشکی علیه تروریست ها و پایگاه عین الاسد، خاطرنشان کرد: آنها تروریست را به اهواز می‌فرستند تا مر دم را بکشند اما ما بلافاصله در ۷۰۰ کیلومتر دورتر خانه آن‌ها را با موشک‌ها روی سرشان خراب می‌کنیم یا اگر شهید سلیمانی را به شهادت می رسانند، ما عین الاسد را با موشک ها روی سرشان خراب می کنیم و به قول خودشان تعداد زیادی از سربازهای آنها ضربه مغزی می‌شوند و از بین می‌روند.

وزیر دفاع تصریح کرد: تا زمانی که ما نیاز به دفاع داریم این قدرت باید به روز بماند و آماده باشد؛ البته دشمنان می‌خواهند این قدرت را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند تا اگر اقدامی کرد، ما نتوانیم به آنها پاسخ دهیم، اما بالعکس ما می‌خواهیم مستقل باشیم و باید این قدرت را داشته باشیم و یکی از مولفه‌های مهم قدرت توان موشکی است.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: ما به دقت دشمنان را زیر نظر داریم که ببینیم آنها چگونه می‌خواهند قدرت موشکی ما را کم اثر و یا ضعیف کنند؛ آنها با فروش اسلحه به کشورهای منطقه میخواهند توان موشکی ما را بی اثر کنند، اما ما تحرکات آنها را زیر نظر داریم و کاری می‌کنیم که اقدامات آنها اثری نداشته باشند. موشک‌های ما از پدافندها عبور می‌کنند و این قدرت را تا آخر حفظ می کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چرایی سکوت دشمنان که پیش از این توان موشکی ایران را زیر سوال می بردند، اظهار کرد: زمانی که پهپاد آنها به سرزمین ما تجاوز می کند، در لحظه تجاوز، مورد اصابت قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد که به چه قدرتی رسیدیم؛ این برای آنها غیر باور بود یا اتفاقی که در عین الاسد یا برای تروریست ها افتاد دیگر نمی‌توانند آن را انکار کند و چیزی برای گفتن ندارند؛ همه آنهایی که می‌بیند و مستقل به صحنه نگاه می کنند می فهمند که این پیشرفت‌ها به دست آمده و این کارها شده است؛ ما عین الاسد را روی سر آنها خراب کردیم و همچنین اتاق تروریست‌ها را روی سرشان خراب کردیم و آنها نمی‌توانند این توانمندی را انکار کند.

واکنش به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران وزیر دفاع درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران نیز گفت: این اقدام آنها دلایل مختلفی دارد یکی از آن دلایل می‌تواند به خاطر کار و تلاشی باشد که از بیش از یک سال است آغاز کرده اند و به خاطر این سفرها و مذاکرات فراوانی را داشتند اما نتوانسته اند دنیا را با خود همراه کنند؛ آنها رویکرد غلطی را پیش رو گرفتن و جمهوری اسلامی ایران به آنها گفت که این رویکرد شما اشتباه است و شما نمیتوانید با تحریم و فشار ایران را وادار به تسلیم و مذاکره کنید.

امیر حاتمی ادامه داد: آنها فکر می‌کردند با فشار حداکثری به نتیجه می‌رسند و یا با شهادت سردار بزرگ ما حاج قاسم می‌تواند ایران را محدود کنند، آنها قمار باز هستند و یک قمار کردند و با یک کار تبلیغاتی می خواستند بگویند ما توانستیم محدودیت‌ها را تمدید کنیم، اما دیدیم که دنیا با آنها همراهی نشده و تنها یک کشور به آنها رای داد به نظر من برخی از این تلاش آنها تبلیغاتی و برای انتخابات پیش روی این کشور است.

وی گفت: آنها در گذشته بسیار تلاش کردند که قدرت دفاعی ایران را ضعیف نشان دهند و اعلام کنند که این توانمندی‌هایی که رونمایی می‌شود، فتوشاپ است و حقیقی نیست اما در یک سال گذشته و با اتفاقاتی که رخ داد دیگر نم‌ توانند به وسیله رسانه این دستاوردها را ضعیف و غیر واقعی اعلام کنند؛ امروز دیگر ملت های منطقه می بینند وقتی ایران با وجود تحریم‌ها به این پیشرفت‌ها رسیده چگونه است که آنها باید با هزینه‌های هنگفت تسلیحاتی را تهیه کنند.

وزیر دفاع گفت: ما به دوستان‌مان گفته‌ایم که توان تامین تسلیحات با کیفیت برای آنها را داریم، البته خوشبختانه با تمام تلاش‌هایی که آنها کردند و هزینه‌های هنگفتی که دادند، نتوانستند تا این لحظه تحریم های تسلیحاتی را تمدید کنند.

برنامه ایران پس از رفع تحریم تسلیحاتی به گزارش ایسنا، امیر حاتمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با رفع تحریم تسلیحاتی، ظرفیت صادرات ما افزایش می‌یابد، گفت: تجهیزات و تولیدات ما محدودیت صادراتی ندارد و الان هم در حال صادر است، اما ظرفیت ما خیلی بیشتر از این است و همه این چیزهایی که تولید می‌شود می‌تواند با ظرفیت بالاتری تولید شود.

وی افزود: در بسیاری از کشورها هم بخشی از درآمد از محل همان تولیدات نظامی و تجهیزات است که نه محدودیت دارد و نه تحریمی داشته است و می‌تواند گسترش نیز پیدا کند.

بودجه دفاعی کشور وزیر دفاع درباره بودجه دفاعی کشور نیز تأکید کرد: بودجه دفاعی ما بر اساس قانون در صورت تحقق کامل ۵ درصد رقم کل بودجه است؛ اگر این رقم را با پیش از انقلاب مقایسه کنیم غیرقابل قیاس است؛ چراکه از سال ۵۱ تا سال ۵۶ که هزینه قابل‌توجهی برای بنیه دفاعی می‌شد، این بوجه ۳۵ درصد بود و الان برای ما طبق قانون پنج درصد است.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: به طور متوسط حدود یک میلیارد دلار بنیه دفاعی ما در بودجه است و در ۲۰ سال اخیر تقریباً نیز به همین صورت بوده است که برای تسلیح و تجهیز استفاده می‌شود.

وی گفت: ما میتوانیم الگوی بنیه دفاعی کم‌هزینه را به دنیا معرفی ک نیم چرا که عمده تولیدات ما بومی است و حرف ظالمانه‌ای است که بگوییم دفاع در جمهوری اسلامی گران است.

وزیر دفاع با تأکید بر تاثیر انجام کارهای تحقیقاتی در تقویت بنیه دفاعی کشور، یادآور شد: مبنای حرف ما این است که بتوانیم مسیر مطمئن تحقیقاتی داشته باشیم و منطقه را هم رصد می‌کنیم و کار دیگران را نیز می‌بینیم؛ آنچه قدرت تسلیحاتی و بازدارندگی ما را بالا می‌برد همین قدرت تحقیقاتی است که از مجلس خواستیم در این زمینه بودجه ویژه ای برای تحقیق نظامی در نظر گیریم که توجه بهتر و منطقی تری انجام شود.

سورپرایز وزیر دفاع برای روز صنعت دفاعی امیر حاتمی در ادامه با اشاره به دستاوردهای جدید وزارت دفاع که قرار است مناسبت روز صنعت دفاعی کشور رونمایی شود، گفت: ان‌شاءالله در حوزه هوایی خط تولید موتور اوج را رونمایی می‌کنیم. همچنین از یک موتور جدید هم رونمایی می‌کنیم که کاملاً ملی است و نمایشگاهی از پهپادهای جمهوری اسلامی خواهیم داشت که به صورت ویدیو کنفرانس برپا می‌شود.

پیام قدرت دفاعی کشور برای دشمنان ایران وی در پاسخ به پرسشی درباره قدرت دفاعی کشور تصریح کرد: من با اطمینان می‌گویم که قدرت دفاعی امروز جمهوری اسلامی نسبت به سده‌ها و قرن‌های گذشته غیرقابل مقایسه است و از قدرت دفاعی کاملاً مطمئن برخورداریم که مردم هم آن را با تمام وجود احساس می‌کنند.

وزیر دفاع تاکید کرد: پیام این قدرت دفاعی برای دشمنان ما این است که این نقطه از جهان امن است؛ اگر کسی تعدی داشته باشد با پاسخ کوبنده مواجه می‌شود و الان کسی چنین جرأت و جسارتی به خود نمی‌دهد که حمله‌ای کند و اگر بر فرض چنین شود، با بارانی از آتش مواجه می‌شود و اگر از نقطه‌ای حمله شود آن نقطه را بر سرشان خراب می‌کنیم و اگر از ناوی شلیک کنند آن را می‌توانیم که غرق کنیم.

وی یادآور شد: مهمترین تهدید موجود در منطقه از ناحیه آمریکا است البته رژیم صهیونیستی در کنار آن ضمیمه می‌شود و ما خود را دربرابر آن آماده کرده‌ایم.

برنامه وزارت دفاع برای پرتاب ماهواره تحقیقاتی وزیر دفاع همچنین درباره برنامه های این وزارتخانه در زمینه پرتاب ماهواره‌ تحقیقاتی گفت: برنامه ما در این زمینه یک برنامه دائمی است؛ ما ماهواره بر و ماهواره ساز هستیم و دارای ایستگاه هوایی هستیم و همه چرخه ماهواره‌ای را کامل کردیم.

امیر حاتمی تصریح کرد: ما وارد ساخت ماهواره برهای بزرگتری شدیم که قابلیت حمل محموله از ۲۰۰ تا هزار کیلوگرم و از ۵۰۰ کیلومتر به بالا را دارد و برای امسال هم تحقیقات با جدیت دنبال می‌کنیم که امیدوار هستیم که امسال هم این اتفاق بیفتد.

وی افزود: ما از سال‌های گذشته انواع شناورهای تندرو را تولید می‌کنیم که امسال هم یک تحویل‌دهی انبوه داشتیم و برای نیروی دریایی ارتش هم محصول شناور موج و مین‌شکار داریم که تحویل می‌دهیم و زیردریایی‌هایی را هم می‌سازیم که تحویل می‌دهیم و مهمتر از آن تجهیز این شناورهای تندرو و سایر انواع آن است که مجموعه آنها کاملا به روز و در حد قدرت‌های بزرگ است.

حاتمی ادامه داد: همکاری خیلی خوبی برای کمک به خودروسازی هم داشته‌ایم و نیازمندی‌هایی که به خارج داشتیم و در سطح بالا بود را ما در داخل آن شبیه‌اش را داشتیم که مسیر رساندنش به آن حد از کیفیت مسیر دوری نیست و به آن هم می‌رسیم؛ ما آنچه که خودروسازان نیاز داشتند را در اختیارشان قرار دادیم.

تجهیز یگان مرزبانی وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره تجهیز یگان‌های مرزبانی کشور تاکید کرد: یکی از برنامه‌های منظم ما همکاری با نیروی انتظامی و برگزاری برنامه‌های مشترک با این مجموعه است؛ ما در سال ۹۷ دو برابر سال ۹۶ نیازهای مرزبانی را تامین کردیم و نیز همه نیازهایی که نیروهای مرزبانی داشته باشند را ما می‌توانیم برایشان فراهم کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها