کد خبر: 592937
تاریخ انتشار :

پرواز چهار بمب افکن آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد: پرواز این جنگنده ها روز دوشنبه یک روز قبل از شروع رزمایش کره جنوبی و ایالات متحده انجام شد در رزمایش این دو کشور که با نام تمرینات تابستانی آغاز شده است و تا ۸ مرداد ادامه دارد ۱۰ جنگنده از آمریکا شرکت دارند.

طبق اعلام فرماندهی نیروی دریایی آمریکا مستقر در اقیانوس های هند و آرام، علاوه بر چهار فروند لانسر B-۱، دو بمب افکن B-۲ هم در این رزمایش مشترک در مرز مشترک دو کره و بر فراز شبه جزیره شرکت کرده اند.

بر اساس این گزارش، چهار فروند لانسر B-۱ و دو فروند بمب افکن B -۲ از پایگاه هوایی الس ورث در داکوتای جنوبی و یک فروند دیگر از پایگاه گوام به منظور شرکت در این رزمایش به منطقه پرواز کرده اند.

طبق این گزارش چهار جنگنده F-۱۵C از پایگاه هوایی کادنا ژاپن نیز برای مشارکت در رزمایش مشترک با کره جنوبی به بمب افکن های B-۱ و همچنین ناو هواپیمابر رونالد ریگان پیوسته اند.

ژنرال «کن ویلس باخ» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: قدرت منحصر بفرد ما به عنوان نیروی هوایی، توانایی ما در ایجاد اقدامات یکپارچه با متحدان و شرکای ما برای به چالش کشیدن رقبا در یک زمان و مکان از اهداف مورد نظر این رزمایش است.

وی افزود: ماموریت های نیروی هوایی همزمان ظرفیت و آمادگی ما را برای ارائه طیف گسترده ای از گزینه های فعال و مقیاس پذیر برای اعزام سریع نیروهای خود برای پشتیبانی از ماموریت هایمان برای اطمینان از یک رزمایش آزاد در اقیانوس هند و آرام را نشان می دهد.

کره شمالی همواره ضمن انتقاد از آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش های مشترک، از این رزمایش ها به عنوان تمرین حمله به کره شمالی نام می برد و با آن مخالف است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها