کد خبر: 593369
تاریخ انتشار :

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد

125هزار میلیارد تومان کجا هزینه شد؟ / به زودی دولت در مجلس باید توضیح دهد

125هزار میلیارد تومان کجا هزینه شد؟ / به زودی دولت در مجلس باید توضیح دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سعید نمکی، وزیر بهداشت چندی پیش در گفت و گو با رکنا به صراحت اعلام کرد که 30درصد از این یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت می رسد که خرج تهیه تجهیزات فردی و بیمارستانی و کارانه کادر پزشکی خواهد شد.

سوال اینجاست که 70درصد بقیه کجاست؟ دستفروشان، کارگران روزمزد، مشاغلی که زیان دیده اند و... نیز اعلام کردند که از 70درصد یک میلیارد یورویی که مقام معظم رهبری به بخش مبارزه با کرونا اختصاص داده اند، سهمی نداشته اند.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفتگو با رکنا تاکید کرد: کارگران روزمزد، دستفروشان و... بیچاره شده اند. حقیقت این است که هنوز گزارش دقیقی دولت به مجلس ارائه نکرده است.

وی افزود: مجلس در این زمینه حتما ورود پیدا کرده و ریز هزینه هایی که دولت در این رابطه داشته را مطالعه می کند و بدون شک در این رابطه جدی است.

دولت نه وام کرونا پرداخت کرد نه تسهیلات کرونا

علیرضا سلیمی با اشاره به این که دولت وعده های فراوانی داده است، گفت: قرار بود دولت 100هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت ها در دوره کرونا پرداخت کند. در حوزه استحفاظی ما هنوز مردم می گویند که نه وام و تسهیلاتی گرفته اند نه خسارتی به آنها پرداخت شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این که دولت باید هزینه کرد این پول ها را شفاف سازی کند، تاکید کرد: 100هزار میلیارد تومان از یک سو، یک میلیارد یورو از سوی دیگر، دولت باید در مورد این پول ها باید گزارش کاملی به مجلس ارائه کند. اگر یک میلیارد یورو را یورویی 25هزار تومان هم حساب کنیم، 25هزار میلیارد تومان می شود. این عدد اندکی نیست و رئیس جمهوری و خزانه باید در مورد آن توضیح کاملی بدهند.

هیچ خسارت براثر کرونایی جبران نشده است

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مجلس این توضیحات را از مجلس می خواهد؟ گفت: به زودی دولت در مجلس در مورد این موضوع توضیح خواهد داد. حتما از دولت گزارش کامل را مطالبه می کنیم. عمده این پول باید به وزارت بهداشت داده می شد چرا که در صف اول مبارزه با کروناست. بخشی از آن هم باید برای جبران خسارت ها هزینه شود. این یک میلیارد یورو از 100هزار میلیارد تومان جداست. وقتی دولت اعلام می کند برای جبران خسارت کرونا 100هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است باید خروجی داشته باشد. آیا به افرادی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شدند، کمکی پرداخت شده است؟ آیا صنف آرایشگران، رانندگان، کارگران روزمزد و... هزینه ای پرداخت شده است؟ ما که چیزی ندیدیم. یک کارگر روزمزد ندیدیم که بگوید دولت وام کرونا به من داد.

حق و حقوق کادر درمان پرداخت نشده است

علیرضا سلیمی این دولت، دولت وعده های عجیب و غریب است، افزود: چند مدت پیش رئیس جمهوری اعلام کرد هفته آینده گشایشی در اقتصاد به وجود می آید، ولی از گشایش خبری نشد. منظورشان از گشایش چه بود! کدام گشایش مقصود روحانی بود؟ ما که متوجه نشدیم. اگر کس دیگری متوجه شده است به هر کیفیت آن را اعلام کند. دولت درباره تبدیل وضعیت نیروها در بیمارستان که در صف مقدم مبارزه با کرونا بودند، نیز قول داد اما اتفاقی رخ نداد و حتی حق و حقوق آنها را نپرداختند

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها