کد خبر: 593532
تاریخ انتشار :

حقیقت‌پور: خطای بزرگ اصولگرایان طردِ ناطق‌نوری و لاریجانی بود/ اصولگرایان در راهبری ضعف شدیدی دارند

حقیقت‌پور: خطای بزرگ اصولگرایان طردِ ناطق‌نوری و لاریجانی بود/ اصولگرایان در راهبری ضعف شدیدی دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اصولگرایان در شرایطی به استقبال انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌روند که با وجود شرایط نامطلوب رقیب، خودشان هم موانعی پیش رو می‌بینند. مشخصا در این باره می‌توان به بحث قدیمی و حل نشده اتحاد در بین اصولگرایان اشاره کرد که معمولا به طور تمام و کمال محقق نمی‌شود.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: اصولگرایان در حالی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می‌روند که در راهبری ضعف شدیدی دارند، به طوری که حتی شخصیت بلندمرتبه‌ای، چون آیت‌اللهِ مرحوم مهدوی کنی هم در برهه‌هایی نتوانست چهره‌های اصولگرایی را به اتحاد راضی کند. البته اصولگرایی یک طیف است و طبیعی است که دارای نظرات متنوع باشند، گروهی تندروی کنند و گروهی هم فعالیتی توام با تعادل را جدی بگیرند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته اصلاح‌طلبان هم در درون جناح خود اختلاف سلیقه دارند، اما، چون آن‌ها دارای سازمان و تشکیلات منسجمی هستند، در مواقع لازم به اشتراک نظر و تفاهم می‌رسند. اما متاسفانه اصولگرایان از تشکیلات منسجم محروم هستند و بنا به شرایط انتخاباتی، دور هم جمع می‌شوند. آن هم در حالی که زمان بسیار طولانی را از دست می‌دهند و در ثانیه‌های آخر برای رسیدن به اتحاد به جمع‌بندی می‌رسند.

او همچنین با اشاره به فضای سیاسی کشور در سال منتهی به انتخابات تصریح کرد: گا‌ها شنیده می‌شود برخی درباره ناامیدی مطلق اصلاح‌طلبان و شانس بالای اصولگرایان در انتخابات تحلیل‌هایی ارائه می‌کنند. با اینکه دست اصلاح‌طلبان از دست‌آورد خالی است و آن‌ها مخصوصا در فضای اقتصادی حرفی برای گفتن ندارند، نمی‌توان از الان رای به شکست حتمی‌شان داد. چرا که رای مردم احساسی است و به همین دلیل نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی درباره آن داشت.

وی توضیح داد: اصولگرایان از سال ۸۲ به بعد با دست خودشان یکسری از شخصیت‌های مهم را از این جریان راندند و به همین دلیل جبهه اصولگرایی به لحاظ بهره بردن از چهره‌های تاثیرگذار شرایط خوبی ندارد. به عنوان مثال می‌توان به جرات گفت، اینکه اصولگرایان با برخی از کار‌ها امثال حاج آقای ناطق نوری و دکتر لاریجانی را از جریان اصولگرایی طرد کردند، خطایی بسیار بزرگ و البته غیرقابل جبران است.

منصور حقیقت‌پور در پایان تصریح کرد: بازهم تاکید می‌کنم، فضای سیاسی ایران به گونه‌ای است که حدس و گمان درباره اینکه کاندیدای کدام جریان می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری برنده شود، کاری دشوار است.

منبع: اعتماد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها