کد خبر: 593581
تاریخ انتشار :

انتقاد مقام صهیونیستی از رفتار اروپایی‌ها درخصوص ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس دیدار و درباره ایران رایزنی کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، اشکنازی در این دیدار با درخواست از کشورهای اروپایی برای اقدام جهت مقابله با آنچه که «ستیزه‌جویی ایران» خواند، گفت: «ما از اینکه دیدیم دوستانمان، تروئیکای اروپایی، به تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران رأی ندادند و مانع تصویب آن شدند، ناامید شدیم».

وی با تکرار اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «برخی اعضای شورای امنیت نه تنها به پیشبرد هدف آن که ارتقای صلح و امنیت جهان است، کمکی نمی‌کنند بلکه وقتی به ایران می‌رسد، آنها امنیت جهان را تضعیف می‌کنند».

این مقام صهیونیست در ادامه ادعاهای خود افزود: «تروئیکای اروپایی باید درک کند که مخالفت قاطع با ستیزه‌جویی ایران و نگرانی برای امنیت منطقه، فقط از طریق بیانیه‌ها شنیده نمی‌شود بلکه باید در عمل نیز دیده شود».

به نوشته جروزالم‌پست، اشکنازی با ادعای اینکه واکنش ایران به توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو فقط با هدف تهدید امارات به حمله بود، گفت: «از نظر ایران، صلح و ثبات چیزهای بدی هستند».

وی سپس از راب به دلیل اقدام دولت انگلیس در قرار دادن نام جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان در لیست گروه‌های تروریستی این کشور تقدیر کرده و از او خواست که در شورای امنیت برای دادن حکم قوی‌تر به نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در مرز لبنان (یونیفیل) از تلاش‌های اسرائیل و آمریکا حمایت کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس خواست که این کشور از دولت لبنان بخواهد تا به نیروهای یونیفیل اجازه دسترسی به مناطق جنوب لبنان را بدهد.

اشکنازی در موضوع مخالفت انگلیس با طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری نیز به طور کوتاه و خلاصه ادعا کرد فلسطینی‌ها باید از سیاست دیرینه خود در مخالفت با مذاکره دست بردارند و برای گفت‌وگو درباره طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن، به پشت میز برگردند.

پیش از این وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی با حضور در نشست خبری مشترک به تکرار اتهامات علیه تهران پرداخته و از آنچه که «تهدیدات ایران در منطقه» خواندند، ابراز نگرانی کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها