کد خبر: 593839
تاریخ انتشار :

طرح جدید مجلس؛ تامین خودرو برای 5 دهک پایین جامعه + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی موسوی درباره طرح تامین خودرو برای دهک‌های پایین جامعه گفت: طرحی در کمیسیون صنایع پیش‌نویسش آماده شده با عنوان «تامین خودرو برای دهک‌های پایین جامعه» که به زودی هم جزئیاتش نهایی خواهد شد.
نماینده ملکان ادامه داد: طرح تامین خودرو برای دهک‌های کم‌درآمد جامعه است؛ امروز خانواده‌های نیازمند و کم درآمد در جامعه فاقد خودرو هستند و ما در کمیسیون صنایع به این فکر کردیم که چه باید کرد این قشر از جامعه حداقل دارای یک خودرو شود؟
وی افزود: در حال حاضر کلیات طرح پیش نویس شده و آماده است، بعد از تعطیلات آن را بررسی خواهیم کرد و جزئیات در ارائه می‌شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است طرحی که ارائه می‌شود اولاً به نفع مصرف‌کننده باشد و ثانیاً تولید اشتغال در صنعت خودروسازی انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: یک ماده در این طرح وجود دارد که می‌گوید خانواده‌های ۵ دهک پایین جامعه یا خانواده‌های نیازمند حداقل دارای خودرو شوند.
موسوی درباره منابع مالی این طرح عنوان کرد: این طرح منبع مالی خاصی ندارد و بار مالی بر روی دوش دولت نمی‌گذارد، زیرا محل منابع مالی آماده است.
وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم برای هر خانواده نیازمند و آسیب‌پذیر یک خودرو تهیه کنیم؛ جزئیات طرح را که مطرح کنیم مشخص می‌شود اصل ۷۵ نمی‌خورد، زیرا بسیاری از زمینه‌های محیطی منابع مالی آماده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع ما در این طرح به دنبال عدالت اقتصادی و اجتماعی در نظام اسلامی هستیم و خانواده‌هایی که هیچ وقت فکر نمی‌کنند یک روز دارای خودرو شوند، وضعیت اقتصادی شان گشایش پیدا کند.
وی با اشاره به طرح مذکور گفت: یکی از موارد دیگر در این طرح سامان دادن به وضعیت بازار خودرو است که انشاءالله ساز و کاری طراحی می‌کنیم تا بساط دلال‌بازی و خاصه قیمت‌های دستوری از میان برداشته شود.
نماینده ملکان تاکید کرد: امروز شرکت‌های اقماری خودروسازان دارند که بسیار هم قیمتشان و هم دارایی‌شان بالاست و می‌تواند منبع خوبی برای خودروسازان باشند و نقدینگی به بازار خود را تامین کنند تا سر و سامان صورت بگیرد.
وی ادامه داد: ماده دیگر این طرح بالا بردن کیفیت خودرو است از شرکت‌های دانش‌بنیان برای این کار دعوت کردیم تا نهضت خودروسازی داخلی دچار تغییر و تحول شود، چراکه ما می‌توانیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات استراتژیک و حساس که این روز‌ها نبودشان خودروسازی را زمین‌گیر کرده فراهم کنیم و کاری انجام دهیم که خودروی با کیفیت از خود کارخانه‌ها بیرون بیایند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست امروز در انبار‌ها خودرو‌های دپو شده‌اند که قطعات حساب‌شان در بازار نیست بنابراین از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان ما می‌توانیم این قطعات را تأمین و علاوه بر اینکه قیمت خودرو را پایین می‌آوریم مدت زمان تحویل را نیز کوتاه کنیم.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها