کد خبر: 593951
تاریخ انتشار :

فشارهای کوشنر بر بن سلمان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، کوشنر و معاونانش در راستای آمادگی برای مراسم امضای توافقنامه صلح میان دو طرف اماراتی-اسرائیلی در واشنگتن، این روزها تلاش خود را بر این گذاشته‌اند که بن سلمان را راضی کنند همزمان با سفر اولین هیات اسرائیلی به ابوظبی به ریاست مئیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از توافق عادی‌سازی روابط، دو هیات عربستانی بلند پایه را روز دوشنبه به ابوظبی اعزام کند.

قرار است هیات اسرائیلی فردا همراه با جمعی از معاونان ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار از زمان توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات وارد ابوظبی شود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، کوشنر در حال حاضر تمام تلاش خود را می‌کند تا عربستان در مسیر امارات قدم برداشته و روابط خود را با رژیم صهیونیستی رسما به حالت عادی درآورد.

در حال حاضر اختلاف نظری میان سران عربستان درباره روابط با اسرائیل وجود دارد، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و در مقابل بن سلمان در این زمینه انعطاف نشان می‌دهد اما تاکنون موافقت خود را با این اقدام اعلام نکرده است، در کل دوستی کوشنر و بن سلمان به موافقت سعودی‌ها با پرواز فردا (دوشنبه) هواپیمای شرکت هواپیمایی "اِل آل" (رژیم صهیونیستی) به مقصد ابوظبی با عبور از آسمان عربستان ختم شد.

تا این لحظه هنوز مشخص نیست که هیات عربستانی فردا وارد ابوظبی خواهد شد یا نه و اینکه عملکرد آن چگونه خواهد بود، آیا با برگزاری نشستی با هیات اسرائیلی موافقت خواهد کرد و یا اینکه درخواست خواهد کرد دور از نگاه‌ها بماند.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، کوشنر در عمل دو گزینه را پیش روی ولیعهد سعودی گذاشته است: یا اینکه در مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی در واشنگتن همراه با روسای کشورهای امارات و بحرین حضور یابد و یا اینکه احتمال پیروزی جو بایدن، کاندیدای دموکرات آمریکا در انتخابات افزایش یابد که در این صورت مذاکرات آمریکا با ایران که دشمن عربستان محسوب می‌شود، آغاز خواهند شد و به جایگاه موردنظر ریاض در کاخ سفید پایان خواهد داد.

دو هیات آمریکایی و اسرائیلی فردا در یک هواپیما که اولین پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی "اِل آل" رژیم صهیونیستی از فرودگاه بن گوریون به امارات محسوب می‌شود و در طول مسیر از حریم هوایی عربستان عبور خواهند کرد و وارد امارات خواهند شد، موافقت عربستان با عبور این هواپیما از حریم هوایی‌اش به دلیل حضور برخی از مسؤولان عالی رتبه آمریکایی در این پرواز اعلام شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها