کد خبر: 594089
تاریخ انتشار :

محمدرضا سعدی: کار درستی نبود که ما را به ستاد ملی کرونا و پخش شایعات وصل کنند/ از فردا بار دیگر منتشر می‌شویم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا سعدی مدیرمسئول روزنامه «جهان صنعت» در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ضمن تایید خبر رفع توقیف این رسانه درباره روند توقیف و رفع توقیف آن گفت: از ابتدا که حکم توقیف صادر شد به هیات نظارت رفتیم و مستندات خود را به نماینده قوه قضائیه و نماینده وزارت علوم که در آن جلسه حضور داشتند ارائه کردیم.

او ادامه داد: بر این اساس در واقع متوجه شدند که مجازات با جرم تناسبی ندارد. چون در پنج ماه گذشته همه رسانه‌ها با این فرد به عنوان عضو ستاد کرونا مصاحبه کرده بودند. موضوع مطرح‌شده مبنی بر اینکه آمار اعلامی کرونا موثق نیست هم در رسانه‌های دیگر منتشر شده بود.

سعدی درباره رویکرد قضایی در پرونده توقیف روزنامه جهان صنعت توضیح داد: متوجه شدند که این دلیل خوبی برای توقیف نیست. ما هم از طریق قضایی اقدام کرده بودیم؛ یعنی دوستان پرونده را به دادستانی ارسال کرده بودند و ما هم برای پاسخگویی حاضر شدیم.

مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت افزود: قوه قضائیه هم سریع موضوع را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که ما رسالت مطبوعاتی خود را انجام داده‌ایم و این موضوع در حکم نیز تاکید شد. در حکم عنوان شده که این مصاحبه با یک فرد متخصص و در راستای کار روتین مطبوعاتی انجام گرفته است و نویسنده و مدیرمسئول سوءنیتی نداشته‌اند.

او در ادامه عنوان کرد: در این جریان هم نماینده قوه قضائیه و هم نماینده حوزه علمیه در هیات نظارت بر مطبوعات خیلی زحمت کشیدند. آقای جهانگیری خودشان شخصاً به موضوع ورود و نامه‌نگاری کردند که از ایشان تشکر می‌کنم. همچنین از سرپرست، قضات و بازپرس شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه که زحمت زیادی کشیدند ممنون هستم.

سعدی درباره دلایل توقیف روزنامه جهان صنعت توضیح داد: یکسری مسائل قبلی وجود داشت که موجب حسادت و پرونده‌سازی برای ما شد. حدود ۲ سالی است که ما انتقادات اقتصادی نسبت به عملکرد دولت مطرح می‌کنیم که البته از طرف دولت بی‌پاسخ مانده است. اما از طرق مختلف تلاش می‌کردند ما را تحت فشار قرار دهند.

مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت با تاکید بر اینکه برخی آمدند پرونده‌سازی کردند، اما مستندات‌شان درست نبود گفت: ما یک روزنامه اقتصادی و مدافع منافع ملی هستیم. انتقادات ما در این باره بود که اگر سال جهش تولید و رونق اقتصادی است، پس چرا شما سیاست‌های درست اقتصادی اتخاذ نمی‌کنید؟

او افزود: مثلاً وزارت صمت را ببینید؛ دولت از سال ۹۶ به بعد چهار وزیر و سرپرست عوض کرده است. چطور می‌توان با این عدم ثبات مدیریتی در وزارت صنایع انتظار جهش تولید و رونق اقتصادی داشته باشیم؟

سعدی در ادامه تاکید کرد: افرادی در خود ارکان دولت در واقع به منظور عقده‌گشایی دست به این کار زدند. در هیات نظارت هم برخی اعضا به اشتباه این کار را انجام داده بودند. برخی از اعضا هم که اصلاً حضور نداشتند؛ یعنی اگر نماینده حوزه علمیه و نماینده مجلس در این جلسه حضور داشتند، اصلاً اجازه چنین رخدادی را نمی‌دادند.

مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت اضافه کرد: انتظار از خود معاونت مطبوعاتی، وزیر ارشاد و نماینده مدیران مسئول است که در چنین وضعیتی بیشتر از مطبوعات حمایت کنند. واقعیت این است که شورای اطلاع‌رسانی دولت به دلیل انتقاداتی که ما از دولت داشتیم موضع خوبی نسبت به ما ندارد.

سعدی با گفتن اینکه این یک چالش بیهوده بود که برای نظام به وجود آوردند، ادامه داد: به هر حال سروصدای توقیف روزنامه خیلی جاها می‌پیچد و دشمنان از آن سوءاستفاده می‌کنند.

او سپس عنوان کرد: در این شرایط بد اقتصادی و کرونایی که به هر حال درباره آمار کرونا اختلاف نظر وجود دارد، کار درستی نبود که ما را به ستاد ملی کرونا و پخش شایعات وصل کنند.

مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت در پایان با اعلام این خبر که روزنامه از فردا ۱۱ شهریور بار دیگر انتشار را از سر خواهد گرفت گفت: ما یک رسالت مطبوعاتی در راستای دفاع از منافع ملی و در چارچوب قانون اساسی داریم و در همین راستا ۱۷ سال است که این رسانه را منتشر کرده‌ایم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها