کد خبر: 594113
تاریخ انتشار :

مقام‌های سعودی به خانواده ولیعهد برکنار شده اجازه ملاقات نمی‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای الخلیج آنلاین، یک منبع نزدیک که نامش ذکر نشده، گفته است: مقام‌های سعودی همچنین به خانواده «بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز» دختر شاه سابق عربستان اجازه ملاقات با او را نمی‌دهند و تماس خانواده با این شاهزاده از ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) قطع شده است.

بر اساس این گزارش، «بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز» پیش‌تر در نامه‌ای که بر روی صفحه شخصی خود در توییتر برای «سلمان بن عبدالعزیز» عمویش (شاه) و بن سلمان پسر عمویش (ولیعهد کنونی) منتشر کرده بود، از آن‌ها خواسته در شرایطی که ویروس کرونا بشدت جان خود و دخترش را تهدید می‌کند، آنان را از زندان «الحایر» آزاد کنند.

همچنین «لینا الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال مدنی بازداشتی حوزه زنان نیز گفته است: تماس خانواده این فعال مدنی با وی از ۹ ژوئن قطع شده است.

وی با بیان اینکه خواهرش در زندان شکنجه شده است، افزود: نمی‌فهمیم برای چه مقام‌ها همه ارتباطات را قطع کردند.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن بن سلمان ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه شاهزادگان، نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

کارشناسان سیاسی منطقه معتقدند که دستگیری بن نایف و احمد بن عبدالعزیز دو شاهزاده عربستانی، اقدامی پیشگیرانه از سوی بن سلمان، ولیعهد کنونی است؛ زیرا وی نگران است که آنها از سوی سایر نهادهای مؤثر بر تعیین شاه، گزینه‌های احتمالی برای جانشینی پدرش باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها