کد خبر: 594388
تاریخ انتشار :

تدابیر ایران برای بازگشت احتمالی تحریم‌های شورای امنیت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با اشاره به عهدشکنی آمریکا و خروج از برجام به دنبال نقض تعهدات خود نسبت به مفاد آن، گفت: در پی عدم پایبندی واشنگتن به مفاد برجام و بازگشت تحریم ها، مشکلات بسیاری برای جمهوری اسلامی ایجاد و حقوق ملت ما پایمال شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در شرایط کنونی و پس از خروج آمریکا از برجام، شاهد تلاش‌های مکرر این کشور برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به صورت خودکار و با استفاده از مکانیسم ماشه هستیم که در نخستین اقدام، توفیقی برای آن‌ها حاصل نشده و با انزوای بین المللی روبرو شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا به واسطه اقدامات بعدی خود به اهدافش برسد، اظهار داشت: قطعا هیچ توفیقی برای سران آمریکایی حاصل نمی‌شود چرا که به لحاظ حقوقی، کشور‌های مشارکت کننده در برجام اجازه پذیرش خواسته‌های آن‌ها را ندارند، اما چنانچه تحریم‌ها علیه ایران مجدد از سر گرفته شود قاعدتا باید برجام را تمام شده به حساب آورد.

الهیان ادامه داد: گزینه‌های محتمل جمهوری اسلامی بعد از بی اثر شدن برجام، خروج از پروتکل الحاقی و NPT و عدم اجازه دسترسی بازرسان آژانس به مراکز هسته‌ای کشورمان خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم همچنین با هشدار به سران اروپایی و اعضای شورای امنیت عنوان کرد: در صورت بازگشت تحریم ها، قاعدتا جمهوری اسلامی نیز از برجام خارج خواهد شد و مسئولیت بی خاصیت شدن برجام نیز بر عهده کشور‌های اروپایی و اعضای شورای امنیت است.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی امیدی به اجرای تعهدات برجام از سوی اروپایی‌ها ندارد، خاطرنشان کرد: در این شرایط جمهوری اسلامی گزینه‌های دیگری را مد نظر خواهد داشت لذا طرف اروپایی باید تمام سناریو‌ها را مورد توجه قرار دهد..

منبع: خانه ملت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها