کد خبر: 594811
تاریخ انتشار :

مشرق: حجاریان ساختار را مسخره می‌کند

مشرق: حجاریان ساختار را مسخره می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به تازگی سعید حجاریان با انگشت گذاشتن روی شکاف‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی پیشنهاداتی را ارائه می‌کند که به ظاهر طنز به نظر می‌رسد، اما راه حلی است که در واقع دوگانگی را برطرف می‌کند هرچند غیرمتعارف باشد. اما این موضوع به مذاق سایت مشرق وابسته به سپاه خوش نیامده و ضمن حمله به حجاریان مدعی است او سعی می کند «نظام را به سخره» بگیرد.

حجاریان پس از پیشنهاد عباس عبدی که خواستار احیای نخست وزیری شده بود که در پی آن دیگر شرایط مانند دو سال پایانی همه دولت پیش نیاید (که نه بتواند دولت ها را قورت داد و نه بالا آورد) پیشنهادی جدیدتری ارائه کرد. او گفته بود که جمهوریت بدون رئیس جمهور نمیشود پس بهتر است شورای نگهبان یک نفر را انتخاب و معرفی کند همه مردم هم مکلف شوند به او رای بدهند. اینگونه صورت ظاهری هم حفظ میشود.

اخیرا نیز حجاریان با اشاره به اینکه در مجلس اصولگرای یازدهم هیچ کس حاضر نیست به کمیسیون حقوقی برود یادداشتی را منتشر کرده و در آنجا آورده بود: «تمرکز این مجلس لااقل تا پایان دولت دوازدهم بر قوه مجریه خواهد بود و محال است به امور قضایی بپردازد؛ نه وقت‌اش را دارد، نه جنم‌اش و نه تخصص‌‌اش را. لذا پیشنهاد می‌شود برای امور قانونی مربوط به قوه قضائیه مجلسی اختصاصی مشابه سنا تأسیس شود و عندالزوم آن مجلس بسط ید پیدا کند. طبیعتاً اعضای این مجلس پیشنهادی، فقها و حقوق‌دانان خواهند بود چیزی شبیه شورای نگهبان خودمان منتهی کمی حجیم‌تر. اما، هر چه هست حاضران در این سنا انتصابی خواهند بود و نیازی به رأی و ارتزاق پارلمانی ندارند بنابراین می‌توان کسانی را برگزید که هم‌وغم‌شان امور قضایی باشد و امورات دنیوی و تبلیغاتی‌شان از طرق دیگر تأمین شود. »

او همچنین برای بسط نظر خود ادامه می‌دهد «چنانچه این الگو به ثمر نشست می‌توان آن را بسط داد و دست به تأسیس مجمع تشخیص شماره ۲، شورای نگهبان شماره ۲ زد و النهایه، شماره‌ها‌ی ۱ را به قوه مجریه و شماره‌های ۲ را به قوه قضائیه اختصاص داد.»

اما سایت مشرق نیوز به شدت از این مقاله و مقاله قبلی حجاریان عصبانی شده است. آنها در پاسخ به حجاریان حمله کردند ودر مطلب روز سه شنبه ۱۸ شهریور مینویسد که حجاریان مدتی است به نوشتن «فکاهه و هزل علاقه‌مند شده است».

مشرق حجاریان را یک عنصر امنیتی و بازجو خوانده ادامه می دهد: «دقت شود که حجاریان یک رجل امنیتی است که گفته می‌شود در دهه ۶۰ گاهی با نقاب هم بازجویی می‌کرده است. یعنی او حتی اگر بخواهد هم اهل طنز و فکاهه نیست...»

از نگاه مشرق سعید حجاریان میخواهد ساختار نظام را به سخره بگیرد: «حجاریان بعنوان یکی از تئوریسین‌های فتنه اقتصادی، سیاه‌نمایی از شرایط کشور و پررنگ‌نمایی از تحریم‌ها؛ هم‌اکنون به پروژه‌ای دیگر می‌اندیشد و آن به سخره گرفتن ساختار نظام است.»

آنها همچنین تاکید می کنند که «اساساً "بی‌حیثیت ساختن یک نظام سیاسی" گامی است که براندازان در مطلع اقدامات خود برمی‌دارند تا از این طریق حجیّت بیشتری در مخالفت با نظام حاکم برای خود دست و پا کنند.»

درباره نقد این نوع تفکر و استدلال ها به کار گرفته شده توسط آنها هر چه گفته شود از طنز نگاه آنها و ماجرا کاسته میشود. با این حال ظاهرا مشکل آنها این است که دوست دارند چشم بر روی اصل مشکل ببندند و آن را نادیده گرفته و از آن عبور کنند. در این میان حجاریان هم با راه حل ها تلاش می‌کند به آنها کمک کند.

منبع: امتداد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها