کد خبر: 594859
تاریخ انتشار :

مخالفت فرماندار میشیگان با «سفر انتخاباتی» ترامپ به این ایالت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«گرچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان آمریکا روز چهارشنبه گفت، سفر انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به این ایالت بسیار نگران کننده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز چهارشنبه وارد ایات کلیدی میشیگان شود. این در حالی است که ترامپ نیز روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم کارزار انتخاباتی خود وارد این ایالت می‌شود.

ویتمر در این باره گفت، با مراسمی که از سوی کارزار بایدن برگزار خواهند شد مشکلی نخواهد داشت زیرا او همواره از هوادارانش می‌خواهد در چنین تجمعاتی اصول بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار میشیگان افزود، در مورد هواداران ترامپ اطمینان ندارد که آن‌ها حتی اصول اولیه مانند زدن ماسک را رعایت کنند و چنین چیزی می‌تواند موجب افزایش شیوع ویروس کرونا در این ایالت شود.

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، ویتمر گفت: «به طور جدی درخصوص ممانعت از برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ فکر خواهم کرد. می‌دانیم که تجمع بدون ماسک به خصوص در فضای سرپوشیده بدترین کاری است که در میانه یک همه‌گیری جهانی می‌توان انجام داد».

ویتمر درحالی این سخنان را بیان کرد که روز گذشته ترامپ در تجمع حامیانش در ایالت کارولیای شمالی حضور یافت و در این مراسم، خود وی و اکثر هوادارانش از ماسک استفاده نکرده بودند.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، ترامپ علاوه بر اینکه به زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعتقادی ندارد، دستور داده بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور کار خود را از سر گیرند.

علاوه بر این، اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا هفته‌ها است که در ایالت‌های مختلف این کشور در جریان است.

ترامپ به عنوان یکی از مخالفان سرسخت این اعتراضات، شرکت‌کنندگان در آن را خرابکار و فاشیست توصیف کرده و خواستار برخورد شدید با آن‌ها شده است.

چندی پیش هنگامی که ترامپ اعلام کرد قصد دارد به شهر کنوشا سفر کند، فرماندار و شهردار مربوطه از وی درخواست کردند از این سفر صرف نظر کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها