کد خبر: 595047
تاریخ انتشار :

ترامپ برای لاپوشانی گاف کرونایی خود به چرچیل و روزولت متوسل شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، ترامپ در تجمع کارزارش در میشیگان، بعد از افشاگری‌های کتاب در دست انتشار وودوارد تحت عنوان «خشم» درباره اینکه او در خلوت به خطرات کووید ۱۹ اذعان کرده در حالی که در ملاءعام به آمریکایی‌ها می‌گوید شرایط تحت کنترل است، از خودش دفاع کرد.

وی استدلال کرد که سعی دارد ترس ایجاد نکند، مضمونی که پنج‌شنبه شب پیش گرفته بود و این بار در همین راستا خود را با روزولت و چرچیل مقایسه کرد که در جنگ با آلمان نازی، به نماد رهبری در آمریکا و بریتانیا تبدیل شده بودند.

اما مقایسه‌های او چه به لحاظ تاریخی و چه نحوه ارائه آن، دارای اشکال بودند. روزولت و چرچیل در مورد چالش‌هایی که کشورهایشان در دوران رکود و جنگ با آن‌ها روبه‌رو بودند، با عموم صادق بودند، در حالی که ترامپ در جریان تهدید فزاینده همه‌گیری، که تقریباً ۲۰۰ هزار آمریکایی را کشته، گفت همه‌چیز رو به‌ راه خواهد شد.

ترامپ خطاب به جمعیت در فرودگاه فریلند، میشیگان گفت: چنان که دولت بریتانیا به مردم بریتانیا در مواجهه با جنگ جهانی دوم توصیه کرد آرام باشند و ادامه دهند، من هم همین کار را کردم. ادعایی که به خودی خود نادرست است- این عبارت توسط چرچیل به کار نرفت بلکه در تعدادی پوستر و لوگوی آن‌ها در دوران جنگ به کار رفته بود.

اکثر شرکت‌کنندگان در این تجمع، از ماسک استفاده نکرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را هم رعایت نکرده بودند.

ترامپ ضمن حمله به وودوارد گفت: آن‌ها می‌خواستند من بیایم و فریاد بزنم که "مردم در حال مردن هستند. ما داریم می‌میریم." ما این کار را به شیوه درستی انجام دادیم. ما باید آرام باشیم. ما نمی‌خواهیم دیوانه‌وار رفتار کنیم.

وی ضمن مقایسه کارهایش با چرچیل، گفت: زمانی که هیتلر در حال بمب‌اندازی روی لندن بود، چرچیل، این رهبر عالی‌رتبه، بارها به پشت‌بامی در لندن رفت و سخنرانی کرد.

وی ادامه داد: و او همیشه با آرامش صحبت می‌کرد. او می‌گفت، ما باید آرامش نشان دهیم. نه ما این کار را به شیوه درستی انجام دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر این استدلال تأکید کرد که آمریکا بهترین کار را انجام داده است؛ "مسلماً بهتر از هر کشور بزرگ دیگری در مواجهه با همه‌گیری" و در این استدلال به روزولت استناد کرد.

وی گفت: آمریکا در ویروس بر چین غلبه خواهد کرد، چنان که روزولت می‌گفت، تنها چیزی که باید از آن بترسیم، خود ترس است.

اما این استدلال هم دارای اشکال است.

در حالی که چرچیل در جریان جنگ جهانی دوم به پشت‌بام‌های لندن می‌رفت تا بمباران را تماشا کند، هرگز از آنجا سخنرانی نداشت. ‌

ترامپ همچنین دروغ به مردم آمریکا را، زمانی که از او درباره مغایرت‌ها در صحبت‌هایش با وودوارد نسبت به آنچه همان زمان در عموم می‌گفته پرسیده شد، انکار کرد.

وی به وودوارد در ماه فوریه و در جریان یکی از ۱۸ مصاحبه‌اش گفته بود: این (کرونا) مسئله مرگ‌باری است. با یک نفس کشیدن کار تمام است. این مسأله بسیار حساسی است. کووید حتی از شدیدترین سرماخوردگی‌ها هم کشنده‌تر است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت: دروغی در کار نیست. آنچه ما انجام می‌دهیم، رهبری است.

اما عبارتی که ترامپ در گردهمایی کارزارش به آن ارجاع داد- آرام باشید و ادامه دهید- در حالی که امروز از شهرت برخوردار است، هرگز در زمان جنگ جهانی دوم استفاده نشده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها