کد خبر: 596245
تاریخ انتشار :

نظرسنجی جديد؛

بایدن در سطح ملی ۱۰ درصد از ترامپ پیش است

بایدن در سطح ملی ۱۰ درصد از ترامپ پیش است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که کمی بیشتر از پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور حکایت دارد.

این نظرسنجی که توسط «دانشگاه مارکیت» انجام شده و نتایج آن روز چهارشنبه (به وقت محلی) منتشر شد، نشان می‌دهد بایدن با اختلاف ۱۰ درصدی در سطح ملی و کل ایالت‌های آمریکا از ترامپ پیش است.

به نوشته وبگاه «هیل»، بر اساس این تحقیق، بایدن اکنون از حمایت ۵۰ درصدی مردم آمریکا برخوردار بوده و ترامپ نیز با ۴۰ درصد از آرا، پشت سر او قرار دارد.

این تحقیق همچنین نظر آمریکایی‌ها درباره عملکرد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور این کشور را سنجید که ۵۸ درصد به صورت کلی عملکرد وی را رد کرده و ۴۱ درصد از آن حمایت کردند.

بر این اساس، فقط ۳۸ درصد از افکار عمومی آمریکا، نحوه مقابله ترامپ با شیوع ویروس «کووید۱۹» را تایید کرده اما از نظر اقتصادی ۵۱ درصد بر عملکرد وی صحه گذاشتند.

به نوشته هیل، نظرسنجی دیگری نیز که توسط دانشگاه «کوئینیپیاک» انجام گرفته، بایدن را در فاصله ۱۰ درصدی جلوتر از ترامپ نشان می‌دهد که این رقم نسبت به نظرسنجی همین دانشگاه در ماه قبل تغییری نکرده است.

طبق این تحقیق، ۵۲ درصد شرکت‌کنندگان بایدن را برای ریاست‌جمهوری آمریکا و ۴۲ ترامپ را انتخاب می‌کنند.

رأی‌‌گیری زودهنگام برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت‌های «مینه‌سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» نیز از پنج روز پیش آغاز شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها