کد خبر: 596580
تاریخ انتشار :

دست‌های پنهان واشنگتن در پس دسیسه حقوق بشری علیه ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی گزارش های دستکاری شده و دروغین گروه موسوم به «لیما» از بحران حقوق بشر در ونزوئلا، دولت کاراکاس روز جمعه، با ارائه گزارشی مستند و یکصد صفحه ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، به ترسیم "حقیقت ونزوئلا در برابر اتهام ها" پرداخته است.

چهارشنبه گذشته (۲ مهرماه) شورای حقوق بشر در گزارشی دولت کاراکاس را به اعمال جنایات ضدبشری علیه ملت ونزوئلا متهم کرده بود که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، ضمن "جعلی" و "دروغین" خواندن آن، اعلام کرد: گروه لیما و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پشت پرده این ماجرا هستند.

گروه لیما

بلوک منطقه ای موسوم به «لیما» از ۱۳ کشور آمریکای جنوبی و کانادا تشکیل شده و مقرّ آن در شهر لیما پایتخت پرو واقع شده است. در گروه لیما کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا عضویت دارند.

گروه موسوم به "لیما" در سال ۲۰۱۷ با هدف تلاش برای یافتن راه‌حلی مناسب برای بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا تشکیل شده بود؛ با این وجود، فعالیت ها و اظهارات گروه لیما در جهتی ادامه یافت که به عقیده تحلیلگران، اکثر اعضای این گروه با به رسمیت شناختن "خوان گوایدو" رهبر مخالفان ونزوئلا، موجب دوقطبی شدن فضای سیاسی و تشدید بحران‌ها در این کشور شده‌اند.

حقوق بشر در ونزوئلا

بسیاری از کسانی که امروز در برابر نگاه جهانیان بر رنج های ونزوئلا اشک تمساح می ریزند و فریاد بحران "حقوق بشر" در این کشور را سرداده اند، همان هایی هستند که "حقوق بشر" را در حق مردم این کشور آمریکای جنوبی روا نمی دارند!

باید از این افراد پرسید آیا نقض حقوق بشر را فقط در ونزوئلا می بینند؟ و اینکه چرا در دیگر ملت ها از جمله در میان فریاد بلند اعتراضات آمریکا نسبت به آن بی اعتنا هستند!؟

حقوق بشر در سال های اخیر توسط کسانی نقض شده که با تحریم ها و محاصره اقتصادی و تحریک مداوم نظامی و سیاسی به ونزوئلا حمله کرده و با تعرض و تجاوز به مراکز دیپلماسی و رهگیری کشتی های حامل دارو ملت کشور بولیواری را به رنج و سختی افکنده اند. سران این دولت ها کسانی هستند که با ادعاهای دروغین همچون "تحریم علیه دیکتاتوری مواد مخدر" در پی توجیه اقدامات ضدحقوق بشری خود هستند در حالی که بیشترین تولید و مصرف مواد مخدر را در قاره به خود اختصاص داده اند.

دولت ترامپ از دو سال گذشته برای تضعیف قدرت سیاسی و براندازی دولت مادورو، در ادعاهای پرطمطراق رسانه ای، ضمن متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸، فساد، نقض حقوق بشر و قاچاق مواد مخدر تحریم های یکجانبه ای علیه کاراکاس اعمال کرد و ملت ونزوئلا را تحت فشار حداکثری از اساسی ترین حقوق بشری یعنی حق حیات و رفاه و آسایش در زندگی محروم کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها