کد خبر: 597570
تاریخ انتشار :

آیا جنگنده های f35 آمریکایی در قطر به زمین خواهند نشست؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در آن زمان و در شرایطی که اسرائیل بشدت از این مساله ابراز ناخرسندی می‌کرد اما بزودی در مقابل این مطالبه اماراتی و استقبال ضمنی آمریکا از این پیشنهاد ساکت شد.

دلیل این مساله آن بود که آمریکا وعده کرد در مقابل تحویل این جنگنده‌ها به امارات، اسرائیل را به تجهیزات پیشرفته تری مسلح خواهد کرد و همچنان فاصله تسلیحاتی اسرائیل با کشورهای منطقه را حفظ خواهد کرد. این در حالی است که آمریکا بشکل سنتی متعهد است تا برتری تسلیحاتی و نظامی اسرائیل را در منطقه حفظ کند.

در این میان اخیراً رویترز بنقل از سه منبع مطلع گفته است قطر نیز در صف مشتریان این جنگنده ها قرارگرفته و از آمریکا دریافت جنگنده هاي f35 را مطالبه کرده است. در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است در برابر این در خواست تصمیم نهایی متوجه کنگره آمریکاست.

اگر چه این تصمیم قطر بی گمان با در خواست امارات از آمریکا و در عین حال تقابل ایدئولوژی‌های اخوانی و سلفی ارتباطی تنگاتنگ دارد و هر چند حتما آمریکا با هر دو کشور برخوردی یکسان خواهد کرد اما آنچه مسلم است اینکه تا زمان تجهیز اسرائیل به تسلیحات پیشرفته تر آمریکایی هیچ جنگنده f35 به این کشورها تحویل نخواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها