کد خبر: 597743
تاریخ انتشار :

در گفتگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد؛

حسن بیادی:تا آذر اتفاقات خاصی می‌افتد/ اصولگرایان به نخست‌وزیری فکر می‌کنند تا از شر انتخابات خلاص شوند/ عده‌ای تمامیت‌خواه می‌خواهند دور از چشم اصولگرایان تصمیماتی بگیرند

حسن بیادی:تا آذر اتفاقات خاصی می‌افتد/ اصولگرایان به نخست‌وزیری فکر می‌کنند تا از شر انتخابات خلاص شوند/ عده‌ای تمامیت‌خواه می‌خواهند دور از چشم اصولگرایان تصمیماتی بگیرند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: چندماهی بیشتر به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده و هنوز هیچ سازوکار تشکیلاتیِ انتخاباتی از سوی اصولگرایان ایجاد نشده است و این درحالی است که به یاد داریم اصولگرایان در سال۹۶ تقریبا یک سال قبل از انتخابات با سازوکار جمنا به فعالیت انتخاباتی پرداخت. برای بررسی علل بی‌عملی اصولگرایان ساعتی را با حسن بیادی به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

علت آنکه شورای هماهنگی اصولگرایان بعد از انتخابات مجلس تا کنون شکل نگرفته است چیست؟ چند احتمال وجود دارد اول اینکه با این اوضاع آشفته و مسائل سیاست جهانی و آشفتگی اقتصادی و اجتماعی هرکسی را شایسته ورود به این صحنه پر ریسک نمی‌دانند و ظاهرا بر سر این موضوع باهم کشمکش و دعوا دارند و احتمال دوم اینکه شاید بتوانند با اکثریت افرادی را که در مجلس شورای اسلامی دارند قاعده و‌ روش انتخابات را عوض کنند و از شرّ انتخابات ریاست جمهوری خلاص شوند و به چگونگی رسیدن به پست نخست وزیری بیاندیشند فلذا به همین دلیل شما شاهد هستید که در ابتدا گفته شد تا مرداد ماه تشکیلاتی برای هماهنگی انتخاباتی شکل می‌گیرد و چندی بعد گفته شد تا شهریور این تشکلات ایجاد می‌شود اما اکنون که در مهرماه قرار داریم هنوز خبری از چنین تشکیلاتی وجود نداشته است مگر اینکه عده‌ای خاص و قلیل مانند قبل، با تمامیت‌خواهی بخواهند دور از چشم دیگر اصولگرایان تصمیماتی را اتخاذ کنند؛ بنابراین نباید شک کنیم که عدم تشکیل جلسات با قاطبه احزاب و مجموعه‌های سیاسی منتصب به اصولگرایان به فرایند انتخاباتی مجموعه نیروهای اصولگرا همچون گذشته ضربات مهلکی را وارد خواهد کرد و نتیجه مثبتی را در بر نخواهد داشت.

به‌یاد داریم که در سال۹۶ اصولگرایان تحت سازوکار جمنا نامزدها را از سراسر کشور بررسی می‌کردند. اولا آیا جمنا کلا از بین رفته است؟ و ثانیا اگر همه ابعاد بررسی کسانی که می‌توانند در انتخابات حاضر شوند، بررسی نشود، تصمیمات دقیقه نودی باعث بروز اختلاف نمی‌شود؟ به‌طور کلی جمنا و شورای هماهنگی از لحاظ تشکیلاتی کار خوبی را انجام دادند اما به دلیل تمامیت‌خواهی و در نظر نگرفتن حقوق دیگر اصولگرایان و اتصالشان به باندهای متصل به قدرت و ثروت نتیجه مطلوبی که به نفع مردم باشد را به‌دست نیاورده و موفقیتی را کسب نکردند.

آیا قرار است لحظات آخر شاهد وارد شدن نامزدی خاص و از مسیر ویژه و غیرتشکلاتی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده باشیم و نظرتان در مورد نامزی آقای احمدی‌نژاد چیست؟ با توجه به مقوله نفوذ در تمامی اجزاء اجرایی کشور و حضور چشمگیر باندهای متصل به قدرت و ثروت و اوضاع بد سیاسی اجتماعی و نارضایتی مردم از بی‌تدبیری‌های کل مدیریت اجرایی کشور مخصوصا در زمینه اقتصاد و معیشت وقوع هر اتفاقی دور ذهن نمی‌تواند باشد و ورود آقای دکتر احمدی‌نژاد هم می‌تواند یک پدیده جدید باشد علیرغم اینکه اکثر کاندیداهای چپ و راست از آمدن ایشان خوف دارند ولی طرفداران ورود ایشان در صحنه انتخاباتی بیش از کل کاندیداهای مطرح است مگر اینکه ایشان تایید نشود و یا اتفاق خاصی بیافتد البته پیش‌بینی نظر بنده این است که حتما تا آذر ماه اتفاق خاصی خواهد افتاد.

آ یا این گزاره که اصولگرایان به دلیل پیروزی در انتخابات مجلس از پیروزی در انتخابات1400 مطمئن هستند و به این دلیل تحرک انتخاباتی ویژه‌ای انجام نمی‌دهند، درست است؟ ازریابی حضرتعالی چیست؟ در ضرب‌المثل‌های قدیمی‌های مردم خوبمان داریم که میگفتند «بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد» برای توانایی بعضی‌ها در اداره کشور یک توهم به‌وجود آمده است و نوعا حقوق مردم مظلوم را به‌خاطر خام‌اندیشی به سخره گرفته‌اند و کلا عرض کنم که در سپهر سیاسی مسئولان کشور نقش مردم و مشارکت واقعی آنان حذف شده و دیگر برایشان مهم نیست که چند در صد از مردم در انتخابات شرکت میکنند و ظاهرا دارای حاشیه امنی هستند که کسی را معارض خود نمی‌دانند و هر بلایی را که می‌توانند بر سر مردم می آورند و جالب این‌جاست که کسی هم صدایش در نمی‌آید در پایان حرکت نابخردانه بعضی از مسئولین و عدم اعتراض به عملکرد آنان بنده را به آخرین روزهای مجلس شورای ملی زمان شاه یعنی چندماه مانده به پیروزی انقلاب انداخت که یکی از نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم می‌گفت: «به‌خدا ظلم به مردم صحیح نیست» و دیگر نمایندگان برای تایید سخنان او می‌گفتند: «صحیح است، صحیح است، صحیح است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها