کد خبر: 598065
تاریخ انتشار :

نگرانی رهبر کره شمالی از تاثیر منفی کرونا بر معیشت مردم

نگرانی رهبر کره شمالی از تاثیر منفی کرونا بر معیشت مردم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی سی ان ای)، رهبر این کشور در جریان یک رزمایش نظامی که با نمایش موشک‌های بالستیک دوربرد برای اولین بار پس از دو سال همراه شد، از هموطنان خود بخاطر برخی مشکلات اقتصادی این دوره متاثر از کرونا عذرخواهی کرد و گفت: "دوستان، من همیشه اعتماد شهروندانمان را به اندازه آسمان و به اندازه دریا جلب کرده‌ام، اما نتوانستم به آن پاسخ درخور دهم."

کیم طی سخنانی اظهار داشت که به دلایل مختلف نتوانسته است به اندازه‌ای که لازم بود برای رفع مشکلات مردم قدم بردارد، بنابر این شهروندان هنوز نمی‌توانند خود را از سختی های زندگی روزمره رها کنند".

گزارش دیگری از پایگاه خبری "اخبار کره شمالی" نیز حاکی است که وی همچنین از سربازان ارتش کره شمالی که باید مشکلات بی شماری را برای کار در زمینه بازسازی مناطق تحت تأثیر طوفان کره شمالی و مبارزه با نفوذ ویروس کرونا در کره شمالی طی کنند، عذرخواهی کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز گزارش داد که کیم جونگ اون در این رزمایش نظامی افزود: "من بسیار متاسفم و در این شب مهمانی قلبم به درد آمده است زیرا نمی توانم کنار آنها باشم."

پایگاه خبری و تحلیلی "استریت تایمز" سنگاپور نیز نوشت که رهبر کره شمالی ضمن عذرخواهی از ملت خود به علت برخی کاستی ها در کشور، از اعتماد شهروندان کشورش نیز تشکر کرد و قول داد که حتی به قیمت جان خود نیز از آنها محافظت کند. رهبر کره شمالی افزود که ایمان مردم برای او افتخار است.

گزارش تصویری شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا نیز حاکی است که رهبر کره شمالی طی آن سخنرانی همچنین گفت: کره شمالی به تقویت ابزارهای دفاع از خود که حقی مسلم هستند و باعث بازدارندگی جنگی می شوند، ادامه خواهد داد تا تمام تلاش های مخاطره آمیز نیروهای متخاصم از جمله تهدید هسته ای مداوم آنها را مهار و کنترل کند.

گزارش ها حاکی است که رهبر کره شمالی برای نخستین بار از انتقاد مستقیم از آمریکا خودداری کرد.

این رزمایش که نخستین رزمایش نظامی کره شمالی طی دو سال گذشته بود، در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران این کشور برگزار شد و این رژه نیز به همین مناسبت برگزار و طی آن از بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای جهان نیز رونمایی شد.

در واقع کره شمالی طی این مراسم، آنچه که به نظر می رسد نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره پیما باشد را رونمایی کرد.

در این رزمایش از موشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ-۱۵ هم رونمایی شد که پیونگ یانگ مدعی است می تواند هر نقطه ای از خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

پس از نمایش این موشک بر روی یک کامیون حامل موشک با ۱۱ چرخ در هر طرف که دو چرخ از کامیون حامل موشک هوآسونگ-۱۵ بیشتر بود، با توجه به آنچه به نمایش در آمد به نظر می رسید که نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره پیما باشد.

در این رزمایش همچنین نوع جدیدی از موشک بالستیک پرتاب شونده از زیردریایی نیز به نمایش گذاشته شد که پوکگوکسونگ-۴ نام گذاری شده بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها