کد خبر: 599351
تاریخ انتشار :

هشدار اردن درباره قدرت گرفتن تروریست‌ها در جنوب سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الصفدی امروز با هیاتی از روسیه شامل مقامات عالی‌رتبه از وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور از جمله الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور آن دیدار کرد.

الصفدی در این دیدار بر اهمیت دست‌یابی به راه‌حلی برای سوریه که یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور را تضمین کند و ثبات و امنیت را دوباره به آن بازگرداند،‌ تاکید کرد.

وی افزود: این راه‌حل باید منجر به خروج همه نیروهای بیگانه از سوریه،‌ نابودی تروریسم و فراهم شدن شرایط برای بازگشت اختیاری آوارگان به کشورشان باشد.

الصفدی همچنین به اهمیت همکاری و هماهنگی با روسیه برای بیشتر کردن تلاش‌ها جهت پایان دادن به بحران سوریه، ضرورت تثبیت ثبات در این کشور و ارائه کمک‌های انسانی لازم برای کاهش درد و رنج سوری‌ها در مناطق محتاج کمک، مخصوصا در جنوب سوریه اشاره کرد.

این مقام اردنی در ادامه درباره تلاش برخی از گروهک‌های تروریستی برای بازسازی قدرت و نفوذ دوباره خود در جنوب سوریه هشدار داد و تاکید کرد که اردن همه اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و منافع خود به کار خواهد گرفت.

وزیر خارجه اردن بر ضرورت فراهم شدن شرایط مناسب برای بازگشت امن و اختیاری آوارگان سوری و ادامه کمک‌های بین‌المللی لازم از کشورهای میزبان آوارگان سوریه به ویژه در شرایط بی سابقه انسانی و پزشکی کنونی که کرونا همه جا را فراگرفته، تاکید کرد.

وی همچنین درباره تحولات جنوب سوریه نیز با هیات روسی گفت‌وگو کرد و بر اهمیت همکاری با روسیه جهت مقابله با چالش‌های امنیتی و اقتصادی تاکید کرد.

این مقام اردنی در ادامه به اهمیت ادامه همکاری و ارتباط میان اردن و روسیه اشاره کرد.

دو طرف اردنی و روسی همچنین بر تحکیم روابط دو جانبه بر اساس اعتماد و شفافیت تاکید کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها