کد خبر: 600074
تاریخ انتشار :

صعود همزمان قیمت نفت، طلا و سهام؛ بازارها به پیشواز بُرد ترامپ رفتند یا بایدن؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت هر اونس طلا در جریان معاملات روز سه‌شنبه بازارهای جهانی از هزار و ۸۹۵ دلار تا هزار ۹۰۷ دلار صعود کرد. همزمان بهای هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال ۱.۲۷ سنت افزایش یافت و از مرز ۴۰ دلار گذشت. نرخ هر بشکه نفت پایه آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت نیز ۱.۳۸ دلار بالا رفت و به بیش از ۳۸ دلار رسید.

در همین حال، بازارهای سهام ایالات متحده نیز جملگی سبز پوش شدند؛ به طوری که شاخص صنعتی داوجونز ۲.۴۵ درصد بالا رفت و شاخص ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا نیز ۲.۲۳ درصد افزایش یافت. شاخص نزدک نیز طی مبادلات صبح سه‌شنبه به وقت محلی ایالات متحده ۲.۱۲ درصد رشد کرد.

تاد هورویتس، استراتژیست ارشد بازارهای مالی معتقد است که بازارها بر اساس شواهد موجود و انتظارات قیمتی، نامزد برنده خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب کرده اند. به گفته او بازارها بر اساس رشد چشمگیر آرای آقای ترامپ در روزهای اخیر، انتظار دارند که رئیس جمهوری فعلی بار دیگر در کاخ سفید حضور داشته باشد.

با این حال، برخی دیگر از تحلیل‌گران بر این باورند که صعود روز سه‌شنبه قیمت طلا و نفت تحت تاثیر افت ارزش برابری دلار در مقابل ارزهای عمده از جمله یورو بوده که می‌تواند نشان از پیش‌بینی پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات داشته باشد؛ چرا که انتظار می‌رود سیاست‌های اقتصادی آقای بایدن، از جمله افزایش مالیات‌ها، اجرای سیاست‌های پولی انبساطی و بالا بردن هزینه‌های اجتماعی با کُندتر کردن رشد اقتصادی ایالات متحده به تضعیف بیشتر نرخ برابری دلار در مقابل یورو منجر شود.

اما عده‌ دیگری از کارشناسان بازارهای مالی تاکید دارند که فارغ از صعود بازارهای کالایی، رشد شاخص‌های سهام به منزله این است که سرمایه‌گذاران در بورس اوراق بهادار امیدوارند که نامزدی که توان بهتری برای اداره اقتصاد در دوران شیوع ویروس کرونا دارد، به کاخ سفید راه یابد. البته در این میان برخی باور دارند که تاکید آقای ترامپ بر بازگشایی کامل فعالیت‌های اقتصادی او را نامزد مطلوب بازار‌های سهام کرده و در مقابل عده دیگری امیدوارند که برنامه محرک اقتصادی آقای بایدن او را رئیس جمهوری محبوب سهامداران کرده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها