کد خبر: 600096
تاریخ انتشار :

سیاستهای داخلی بایدن در صورت پیروزی در انتخابات به روایت رویترز

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز آمده است: اگر جو بایدن نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، آمریکایی ها شاهد یکسری تغییرات در سیاست داخلی این کشور خواهند بود که از جمله کاهش قیمت داروها، اعمال قوانین سختگیرانه برای کیفیت سوخت خودروها و کاهش فشار بر رسانه ها خواهیم بود.

در صنعت خودروسازی، پیروزی بایدن منجر به این خواهد شد که خودروسازان آمریکایی با قوانین سختگیرانه در مورد کاهش آلودگی سوخت های خودروها مواجه می شوند. در این راستا خودروسازان باید منتظر جریمه بیشتر برای ناکامی در بهبود کیفیت سوخت خودروها باشند.

به نظر می رسد پیروزی بایدن شرایط بهتری برای شرکت های آی تی در آمریکا فراهم می کند و این شرکت ها فشار کمتری را در مقایسه با دوران ترامپ تحمل خواهند کرد.

در صورت راهیابی بایدن به کاخ سفید، احتمال کاهش هزینه های دارویی در امریکا وجود دارد چون وی در رقابت های انتخاباتی نامزد دمکرات ها قول داده بود هزینه های داروها را کاهش دهد. بایدن همچنین گفته بود به دنبال اجرای لایحه ای در این زمینه در کنگره است که حمایت دمکرات های کنگره را نیز خواهد داشت.

در این میان در صورت حضور بایدن در سمت ریاست جمهوری آمریکا، افزایش تولید لیتیوم، مس و دیگر فلزهای مورد استفاده برای ساخت خودروهای الکترونیکی و وسایل مرتبط با آن در راه خواهد بود که برای اجرای طرح حامی محیط زیست دولت او امری مهم و سرنوشت ساز به شمار می رود.

در حوزه رسانه نیز به نظر می رسد بایدن آن چنان که ترامپ به دنبال قرار گرفتن در تیتر اخبار رسانه ها تمایل داشت، علاقه ای به این کار ندارد. بایدن سیاستمداری است که نشان داده همچون ترامپ با رسانه ها درگیر نخواهد شد.

در حوزه تجارت نیز به نظر می رسد بایدن در صورت پیروزی تغییراتی در این حوزه اعمال کند. "جاناتان گلد" تحلیل گر کارشناس مسائل اقتصادی در این رابطه گفت: اگر بایدن پیروز انتخابات شود، انتظار داریم که راهبرد فعلی در مورد مسئله تجارت خارجی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و طبق گزارش های منتشر شده هیچ یک از مراکز انتخاباتی آمریکا برای جلوگیری از حمله هکرها به اینترنت متصل نیستند.

براساس اعلام پروژه انتخابات آمریکا، بیش از ۹۶ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند، رقمی که تقریبا ۷۰ درصد از مجموع آرا سال ۲۰۱۶ را تشکیل می دهد.

تقریبا ۶۰ میلیون رای اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دو برابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد.

بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی ها کاهش داده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها