کد خبر: 600220
تاریخ انتشار :

مقام پارلمانی بوسنی: از گسترش مناسبات دوجانبه با ایران حمایت می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«دوریانا کریشتو» روز چهارشنبه در ملاقات با «رضا قلیچ خان» با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از بوسنی و هرزگوین در گذشته افزود: از حمایت‌های ایران در مسیر توسعه بوسنی وهرزگوین قدردانی می‌کنیم و از ارتقای روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون اول مجلس ملی نمایندگان بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: اگرچه پاندمی کرونا تاثیرات منفی جدی بر مناسبات تجاری و اقتصادی میان کشورها در تمامی جهان به جا گذاشته است، اما باید برای توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور همزمان با گسترش روابط سیاسی و فرهنگی تلاش کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه دیپلماسی پارلمانی در روابط میان دو کشور افزود: حمایت‌های مجالس دو کشور موجب تقویت روابط دوستانه ایران و بوسنی و هرزگوین در همه عرصه‌ها خواهد بود.

قلیچ خان با تاکید بر روابط خوب دو کشور افزود: ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت کرده است.

سفیر کشورمان با اشاره به حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی بوسنی و هرزگوین افزود: جمهوری اسلامی ایران از همزیستی اقوام و ادیان مختلف در بوسنی و هرزگوین حمایت کرده و برای تقویت ارتباط با همه اقوام بوسنیایی تلاش خواهد کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه پارلمانی، انتخابات محلی پیش رو در بوسنی و هرزگوین و آخرین وضعیت مبارزه با پاندمی کرونا در دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها