کد خبر: 600314
تاریخ انتشار :

نگرانی کشورهای عربی از پیروزی بایدن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه اسرائیلی نوشته است: با شمارش آراء انتخابات آمریکا و برتری «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات این کشور نسبت به «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه خود، پیشاپیش چندین کشورعربی نگرانی خود را از پیروزی بایدن و اقدامات او در قبال ایران، ابراز کرده اند.
به نوشته هیوم، آن‌ها از این نگران هستند که روند عادی سازی روابط بین کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی با روی کار آمدن بایدن متوقف شود.
مقامات کشور‌های عربی به این روزنامه صهیونیستی گفته اند که ترس آن‌ها از سیاست خارجی بایدن ناشی نمی‌شود، بلکه از مشاوران اطراف وی است که در تصمیم گیری‌ها با او شریک هستند.
المیادین در انتهای گزارش روزنامه اسرائیلی اضافه کرده است، شخصیت‌های سیاسی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و دیپلمات‌های ارشد عرب، ابراز نگرانی کرده اند که شکست ترامپ ممکن است منجر به توقف مذاکرات عادی سازی کشور‌های عربستان، عمان و قطر با رژیم صهیونیستی و با میانجیگری آمریکا شود.
مجله آمریکایی «فارن پالیسی» نیز دیروز در گزارشی نوشته بود که بایدن قول داده است دوباره به توافق هسته‌ای با ایران برگردد و تحریم‌ها علیه تهران برداشته شود که از نظر مقامات سعودی این اقدام ثبات منطقه را تهدید خواهد کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها