کد خبر: 600351
تاریخ انتشار :

اتحادیه اروپا رییس جمهوری بلاروس را تحریم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این تحریم با استناد به گزارش ادعایی سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس اعمال و راه برای اعمال ممنوعیت مسافرتی و توقیف اموال این افراد باز شد. همچنین شهروندان و شرکت‌های اروپایی از انجام هرگونه معاملات مالی و تجاری با افراد منع شده‌اند.

پیشتر وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تحریم رییس جمهوری بلاروس و پسرش موافقت کرده‌ بودند. انگلیس هم که بهمن ماه سال گذشته از اتحادیه اروپا خارج شد تحریم‌های مشابهی را علیه این افراد اعمال کرده است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس دیروز با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواستار برگزاری انتخابات تازه در بلاروس شد. وی عنوان کرد که انتخابات جدید باید آزاد و منصفانه برگزار شود و آن‌هایی که علیه معترضان با خشونت رفتار کردند پاسخگو باشند.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، ده‌ها هزار نفر از مخالفان «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری این کشور در هفته‌های اخیر با برگزاری تظاهرات در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس به نتیجه این انتخابات اعتراض کرده‌اند.

مخالفان مدعی هستند که انتخابات سالم و شفاف برگزار نشده است.

دخالت‌ اروپایی‌ها در امور داخلی بلاروس در حالی صورت می‌گیرد که مسکو تمام قد از اقدام‌های این متحد خود حمایت کرده است. «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه اعلام کرده است که در صورت بی ثبات شدن اوضاع بلاروس، مسکو به حکومت بلاروس به عنوان هم پیمان خود کمک خواهد کرد.

وزیر دفاع روسیه هم هفته پیش در نشست مشترک با مقام های ارشد بلاروس تصریح کرد که هدف کشورهای غربی برپایی انقلاب رنگی در بلاروس و جلوگیری از همگرایی این کشور با روسیه است.

سرگئی شایگو این تحرکات را محکوم و تصریح کرد که مداخله خارجی در امور داخلی سایر کشورها غیرقابل قبول است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها