کد خبر: 600352
تاریخ انتشار :

آخرین تقلاهای انتخاباتی ترامپ: از مبارزه دست نمی‌کشم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترامپ در این بیانیه که در ساعتی پیش در صفحه توئیتر ستاد انتخاباتی او منتشر شده، نوشته است: ما اعتقاد داریم که مردم آمریکا شایسته شمارش شفاف آرا هستند .

او نوشت:از همان ابتدا ما گفته ایم که تمام رای های قانونی باید شمرده شود و تمام رایس غیرقانونی باید از چرخه شمارش خارج شود اما شاهد مقاومت در برابر این موضوع از سوی دموکرات ها هستیم.

ترامپ بار دیگر وعده داد که این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری می کند .

درحالی که هنوز روند شمارش آرا در ایالت های سرنوشت ساز آمریکا ادامه دارد، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شب گذشته نیز در کنفرانسی مطبوعاتی ادعاهای انتخاباتی را بار دیگر تکرار کرد و مدعی به سرقت رفتن انتخابات و وقوع فساد و تقلب گسترده در این رویداد مهم شد.

دونالد ترامپ شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری حضور یافت و ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن شائبه "رای های قانونی" و "راهای غیرقانونی"، ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده شود، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده شود، انتخابات از ما دزدیده شده است.

ترامپ که چهره او و لحن حرف زدنش در این کنفرانس خبری، حاکی از نارضایتی از نتیجه انتخابات تا این مرحله از شمارش آرا بود، در پایان کنفرانس مطبوعاتی نسبتا کوتاه خود، بدون توجه به سوالات متعدد خبرنگاران، سال کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ حتی پیش از آنکه نزد مراجع حقوقی شکایت کند و سند و مدرکی ارائه دهد، با زیر پا گذاشتن شعارهای دموکراسی آمریکایی، به راحتی ادعا کرد که در انتخابات تقلب شده است. شاید این سخنان ترامپ را بتوان به عنوان پذیرش ضمنی شکست دانست.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها